Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 November 2013 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal bedankt van alle leuke reacties op m’n eerste verslag!!

Dinsdag kwam ik rond 15.00 uur met de taxi aan in het hostel Bunc. Precies op tijd om in te checken! Ik kreeg een pasje van mijn kamer. Kamer nummer 306, met de beschrijving de hoek om naar de lift, naar etage M, uit de lift links, dan links, daarna rechts, dan de eerste deur aan je linkerhand. Moet te vinden zijn dacht ik… als je de lift uitstapte en naar links ging kwam je een deur tegen met niks erop. Tja om nou gelijk overal doorheen te lopen voor je het weet mag ik daar helemaal niet komen misschien wel verkeerd begrepen. Ik dus maar de andere kant op aantal deuren maar geen kamer nummer 306. Oké dan toch maar door die deur heen en dat moest blijkbaar ook wan daarna rechts en inderdaad eerste deur links kamer nummer 306!! Deur gaat open als je het pasje voor een (soort van) scanner houd, dan springt het lampje op blauw en kan je naar binnen. Handig systeem zo kan alleen jij of je kamergenoten de kamer binnen! De kamer is niet zo groot aan beide kanten staan 2 stapelbedden met aan het einde van het bed plaats om je spullen evt neer te leggen. 1 meisje (mijn kamergenootje dus) zit op d’r bed achter haar laptop. Ik had bed D gekregen, links achter op de grond kan je wel zeggen. Op dat moment staan er nog 2 koffers netjes in t gangpad (kon er wel langs met mijn koffer) een van het meisje die ook in de kamer is en een van iemand anders dus heb 2 kamergenootjes! Bobbardeer mijn koffer naast mijn bed tas in de ruimte bij het voeteneind (dat was dus te klein voor mijn koffer). Korte broek aan en maar eens de stad in eens kijken hoe Singapore eruit ziet! Buiten is het warm en ruikt het muf. Aangezien het net geregend heeft. Rechtsom kon niet dus dan maar linksom. Alles goed onthouden want moest de weg wel weer terug kunnen vinden. Onderweg loop ik langs allemaal eettentjes waar een vieze geur hangt!!!! Ik dacht nou hoop dat het beter word anders eet ik de komende dagen zeer slecht want echt hygiënisch zag het er ook niet uit! Paar keer de hoek om kwam ik bij een shopping hal terecht misschien hebben ze daar beter eten. Geen eettent te bekennen op 1 na waar je liever heeeel snel voor bij loopt dan dat je daar gaat eten! Gelukkig had ik in het vliegtuig goed gegeten dus geen honger. Dus ben weer terug gegaan naar het hostel en onderweg nog even een chipje gekocht met water en cola. Aangezien ik zo moe was van de vlucht viel ik toen ik even in bed zat op m’n tablet de wifi code in te vullen al in slaap. Uurtje later weer wakker door de deur die open ging kamergenoot 2 binnen. Toch maar even opzoek naar de badkamer (die ook alleen open gaat met het pasje!) tandenpoetsen, lenzen uit en slapen. Halverwege de nacht kwam kamergenoot 3 binnen.

Woensdag werd ik half 9 wakker voor het ontbijt. Had m’n wekker (speciaal app voor gedownload) om 8 uur gezet ging niet af. Nouja wel af maar geen geluid lekker wie word er wakker van als hij alleen op het scherm weergeeft ‘’Alarm Gaat Af!’’???? maar nog wel op tijd gelukkig! Ik naar beneden was de halve wereld al aan het ontbijten! Iedereen die aan tafel zit komt wel ergens anders uit de wereld vandaan. Het ontbijt is verder simpel maar goed! Je kan iets van cornflakes maken en broodjes roosteren wit en bruin. Voorde rest staan er potjes jam, boter en pindakaas en op de hoek een schaal met fruit/sinaasappels. En je kan thee, koffie of melk drinken. Daar raak ik aan de praat met 2 mensen (een jongen en een meisje) uit Australië. Zij wonen vlak onder Melbourne. Net getrouwd en dus op huwelijksreis! Zij vragen of ik vandaag misschien met hun mee op pad wil. Ik kwam net uit m’n bed gerold, moest dus nog aankleden en douchen sloeg het vriendelijke aanbod af aangezien ze al binnen een half uur weg wouden gaan en we nog aan het eten waren. Klaar met douchen en terug op m’n kamer raak ik aan de praat met kamergenote 2 Elaine alweer een Duitser! Hoe kan het ook anders! Zij verteld me dat er een pas is voor de trein voor 20 dollar en daarmee kan je 3 dagen lang gratis met trein/bus/metro reizen. Had op de kaart gezien dat er 3 stations in de omgeving zijn. Elaine weet de weg wel naar 1 station en moest er ook naartoe dus liepen we samen. Onder weg spraken we af dat het misschien wel leuk zou zijn om vannacht samen daar de dierentuin te gaan! Om half 7 in het hostel. Die dag heb ik de trein gepakt naar China Town waar je de metro kaart heb gekocht. Daar de stad in beetje oud bollig en weer liep ik de eetkraampjes snel voorbij. Op internet had ik gelezen oven een Singapore Flyer (soort Big Eye) metro er naartoe gepakt. De metro’s zijn erg simpel je heb 4 verschillende lijnen die af en toe samen komen om over te stappen. Uit het metro station kom je bijna altijd wel terecht in een shopping hal (super luxe). Heel grappig want de meeste shoppings hal gaan niet omhoog maar omlaag! Overal roltrappen en soms ook gewone trappen! (die neem ik dan beetje sportief blijven). Shoppen, tip 1 van de Duitser op het vliegveld, is niet leuk aangezien ik papa’s creditcard heb thuis laten liggen en het alleen maar dure merk winkels zijn!!! Moet het dus maar doen met een sleutelhanger... :) Dus snel eruit en over een soort van boulevard lopen heerlijk alleen WARM!!! Jeetje rond de 35 graden geloof ik. Dus op een gegeven moment maar toch weer het winkelcentrum in om af te koelen. Daar valt mijn oog op een van de weg wijs borden ‘’sky park’’ klinkt leuk! Ik borden gevolgd kom ik uit in een poepie chique hotel van wel 3 torens waar een soort van boot bovenop staat het ‘’sky park’’. Ik ticket gekocht en naar boven! WAUW!! Uitzicht over heel Singapore. Onder zie ik de Singapore Flyer en gebouwen tussen de bomen staan. Dat was tip 2 was super uitzicht volgens de Duitser. Hoeft niet meer sta nu véél hoger! Daar in de buurt beneden heerlijk gegeten!! Daarna terug naar het hostel moest er om half 7 zijn, raak ik verdwaald… kom ik pas om 7 uur aan in het hostel Elaine al weg. Ondertussen is kamergenote 4 er ook.

Donderdag de Australiërs van gister nergens te bekennen tijdens het ontbijt. Terug op mijn kamer werd Elaine ook wakker. Zij wil vandaag naar het eiland Sentosa gaan of ik met haar mee wil? Aangezien ik nog niks gepland had en ook nog niet wist wat ik ging doen leek het me wel leuks dus wij samen op pad. (Tip 3 van de Duitser!) Naar het eiland kan je met auto (hebben we niet), metro kost 4 dollar en lopen kost 1 dollar. Als echte backpackers zijn we gaan lopen! Het eiland is net een verzameling van attractie parken. Zo is er een mini movie world, mini underwater world en allemaal attracties waar je overal apart voor moet betalen. Onderweg kwamen we langs een attractie waar je met een klein karretje naar beneden kon scheuren en met een kabel baan weer naar boven kon. Dat deden we, we konden beide 3 keer doen! Daarna wou Elaine graag naar underwater world waar we alle dieren die in de zee leven hebben gezien incl ROZE DOLFIJNEN!!!!! Hebbe hebbe hebbe!! Daarna nog een show gekeken ‘’Songs or the Sea’’ heel mooi met dansen, zingen, water show, licht show en vuurwerk! Daarna gingen we weer terug, Elaine naar het hostel ik door naar de night Safari in de Zoo. (tip 4 en de laatste van de Duitser.) Daar aangekomen met de wagentje door het park gereden. De dieren staan niet achter hekken op de tijger na. tussen de weg is gewoon een enorme afgrond waar ze niet overheen kunnen of aan het begin en aan het eind een 3 meter lang wildrooster zodat ze er ook niet overheen kunnen. Echt waar er bestaan veel bambie’s!!! pfff wel stuk of 5 verschillende rassen tegengekomen!! Bijna een leeuw aangeraakt maar dat mocht niet van de bewakers want dan kunnen ze agressief van worden en m’n hand eraf bijten. Oké oké die wou ik graag nog een tijdje houden! Foto’s maken kon ook niet werden ze agressief van de flitser en zonder flitser allen het lampje van de lantaarn op de foto…

Vandaag vrijdag vlieg ik straks om 19.30 lokale tijd door naar Sydney!! Ben nog de stad in geweest broodje gegeten maar niet veel bijzonders. Het volgende verslag kom dus uit Sydbey of Perth (daaf vlieg ik maandag dan weer heen).

xx

  • 15 November 2013 - 10:04

    Wout En Tineke:

    Hallo wereldreiziger.
    Een heel erg mooi verslag, het is net of we er bij zijn zo mooi alles opgeschreven
    Heel veel plezier met het vervolg van je reis naar Sydney Gr uit enschede

  • 15 November 2013 - 12:09

    Opa Romar:

    Hallo Ingrid.
    Dat Judith lange verslagen kan maken wisten we wel,maar jij doet er niet voor onder.
    We weten nu dat Singapoer een stad is waar je niet overal lekker kan eten,en dat
    wordt in Sydney misschien wel beter.Wij wensen je verder nog een goede reis,
    en tot je volgende brief..Groetjes uit Julianadorp.

  • 15 November 2013 - 12:43

    Jan Romar:

    Leuk Ingrid! Blij dat m'n creditcard thuis is gebleven...

  • 15 November 2013 - 17:18

    John:

    Hey Ingrid,

    Erg leuk om jouw belevenissen te lezen. Ik vind je een stoere chick hoor, dat je dit doet in je uppie.
    Geniet er van en blijf lekker bloggen.

    Tot volgend jaar,

    John

  • 15 November 2013 - 22:43

    Jenny:

    Lekker uitgeven daar hoor Ingrid, het geld stroomt straks binnen op Duinzoomhoeve met jullie nieuwe aankooop! Hij is zo leuk :)

  • 16 November 2013 - 08:28

    Danique:

    Jij schrijft je verslagen precies zoals je ze zou vertellen. Heerlijk is dat!
    Zo lijkt het net of we gewoon naast elkaar zitten en je het aan het vertellen bent.

    Kijk uit naar je volgende verslag!
    Goede reis naar Sydney

    Xxxx

  • 16 November 2013 - 16:42

    Cynthia:

    Gaat lekker Ing, je hebt al weer een hoop gezien. Enne pas op pas getrouwde stellen die met je op pad willen. ;)
    Tot Perth, ik zit dan te bakken in Gran Canaria, een stukje dichterbij jou, haha.

    xxx

  • 17 November 2013 - 21:13

    Ageeth:

    Leuk om weer een stukje met je mee te reizen. Tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn Wereldreis Singapore

Singapore

Recente Reisverslagen:

15 November 2013

Singapore

12 November 2013

Het begin een dagje vliegen!
Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 21022

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: