van Cairns naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu van Cairns naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

van Cairns naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Maart 2014 | Australië, Sydney

Woensdag ben ik vanuit Cairns naar Townsville vertrokken. Townsville zou onder water hebben gestaan maar dat viel volgens de lokale mensen mee. Waarschijnlijk alleen de hoofdwegen waardoor de bussen niet vertrokken. Savonds was er een kleine zwemles in mijn tas. Oftoewel mijn camera, tablet en Aussie telefoon zijn nat geraakt door een lekend flesje water in mijn tas. gelukkig geeft alles nog een teken van leven dus voor de droger deze nacht en hopen dat het morgen weer allemaal goed doet.

Donderdag helaas alleen mij Aussie telefoon is geslaagd voor z’n zwemdiploma A. Camera en tablet geven geen teken van leven. NEE!! Alle foto’s staan nog op m’n tablet. Dus naar de tablet dokter gegaan. Die held heeft al mijn foto’s gered! Duurde van 10 tot 1 om er een beetje leven in te blazen zodat ze naar een USB konden overgebracht. En van 1 tot 5 om ze op de USB te zetten! Volgens de tablet dokter moesten het er super veel zijn. Wat verwacht je van 3 maanden vakantie meneer? Ik kan u melden van de 32GB is nog 12GB over :). Het heeft me een dag gekost maar mijn foto’s zijn gered!

Vrijdag ben ik dan vertrokken uit Townsville naar Bowen gereden. Daar naar een uitzichtpaats gereden en het begin van de Whitsunday gezien!

Zaterdag ben ik naar Makay gereden. Onderweg al veel regen opzich niet heel raar want zomer is in Australië ook het regenseizoen. Omdat de verzekering alles uitkeert alvast een nieuwe dezelfde camera in ander kleurtje gekocht! Maakt toch mooiere foto’s dan een appel!

Zondag van Makay naar Rockhampton. Onderweg afentoe de hele weg onderwater! Jeetje wat een regen! Maar in Rokky was het gelukkig droog. Waar ik de vorige keer weg smolt zit ik er nu met een lange broek en een vest aan. En er is een kleine verkoudheid in aantocht.

Maandag van Rockhampton naar 1770. Want hoe kon ik die op de heen reis zijn vergeten. Nou inderdaad klein stadje maar wel super leuk. En er komt weer een blauwe lucht inzicht. Het word nog leuker al ik hoor dat ik kan p met zonsondergang. Verkoudheid of niet we gaan lekker kajakken. Super leuk en een zeer leuke gids! Hij weet ons te vertellen dat je voor een tuinhuisje een miljoen dollar mag neerleggen. En dat 90% van de huizen leeg staat omdat het zo verschrikkelijk duur is of meer een zomerwoning is. Onderweg nog Snikers tegen gekomen. Snikers is een kat die op een boot leeft. Tegen muizen en ratten maar ook tegen de vogels. Door Snikers heeft de eigenaar minder vogelpoep op z’n bootje. Toch vind ik het wel en beetje zielig voor Snikers alleen op een boot en op water waar ze een hekel aan hebben (de meeste katten dan). Halverwege een stop met drinken en chips en cake. Daar waren we aan toe! Daarna weer terug met een mooie zonsondergang!

Dinsdag ben ik naar Brisbane gereden. Omdat de verkoudheid nu een beetje op een griepje begint te lijken blijf ik in Brisbane voor een weekje. Om het griepje bij het zwembad eruit te zweten! Want de zon is terug!! Maar ook ben ik in die tijd exact 3 maanden van huis! Is het Valentijns dag! Ik wil echt een Aussie man je ziet ze hier op straat allemaal met bossen rozen! Ook heb ik de zelfde tablet weer aangeschaft wat hij beviel wel super goed! Sanonds met een ander meisje uit Engeland 2 jongens die hadden verzonnen van Melbourne (uit het huis van papa en mama) op zich zelf (naja samen) te gaan wonen leren spaghetti koken!

Maandag vertrokken uit Brisbane naar The Gold Coast naar Nicole. Die moest overdag nog werken dus de zandsculptuur bekeken. Rond 4e was ze thuis (bij het gast gezin). Helaas waren zij niet zo blij met een extra logee dus had ze een kamer ergens anders geboekt. Ik was in haven!!! Serieus!! Alles was schoon en mooi! Snachts was het stil! Een dik matras! En ik had bijna de kussen gestolen!! Geen lichten aan midden in de nacht dus geen slaapmasker op, geen mensen die middenin de nacht een gesprek gaan beginnen dus geen oordoppen in!!! Was gewoon wennen aan de stilte!! Na 3,5 maand in hostels te hebben geleefd was dit echt luxe!! Savonds hebben we samen gekookt spaghetti met kangoeroe vlees. Voor beide de eerste keer! Maar was erg lekker!

Dinsdag zijn we naar het nationaal park gereden om daar naar The Nationaal Bridge te lopen. Wij dachten dat het een serieuze loop zou zijn. Dus broodjes mee, fruit, water, bikini aan en handdoek mee voor als we kunnen zwemmen! Rugzakjes vol! Was het maar een half uurtje... Naja door naar de volgende dan maar. Ook maar een half uurtje! Maar beide wandeltochten wel heel mooi! De eerste met een waterval en de brug! En de tweede met uitzicht over de zee en vanuit de verte Surfers Paradise zien. Savonds romantisch gedineerd buiten bij de pizzeria!

Woensdag zijn we naar de time border gegaan oftoewel de grens tussen Queensland en New South Wales. Super mooi! En het was mega warm! Dus daarna naar de Elaphant Rock gereden oftoewel een grootte steen! Dus snel door naar het strand!! Eerst lekker afkoelen in het water! En daarna zonnen!!! Niet te lang want later in de middag ben ik weer verder gegaan naar Nimbin. Ook dat plaatsje kon ik dit keer niet overslaan. Doordat er file was onderweg kwam ik in het donker pas aan. En het was nou niet echt een mooi weggetje nee, er zaten allemaal gaten in de weg en hobbels.

Donderdag het stadje maar eens verkennen. Veel grijze mensen waarvan het gebit niet meer helemaal klopte. Veel plantjes overal. Veel kleuren overal. Maar voor de rest weinig aan. Dus door naar Coffs Harbour.

Vrijdag van Coffs Harbour naar Port Douglas en zaterdag naar Newcastle

Zondag naar Sydney daar blijf ik de komende 9 dagen tot ik naar Nieuw-Zeeland vlieg. Zondag al even het plaatsje Glebe ontdekt waar het hostel staat. Ongeveer 15 minuten met de bus of 30 minuutjes lopen naar het centrum!

Maandag om half 11 Anouk Burger opgehaald! Hoe leuk! Zij is vanaf Melbourne met de bus naar Sydney gereisd en nou hadden we al ff contact dus hetzelfde hostel geboekt en de zelfde kamer dus helemaal top! Anouk moest nog een tour boeken naar Cairns en ik de bus voor in Nieuw-Zeeland. Dus op naar alle reisbureaus voor informatie! Overal boekjes meegesmokkeld haha en in het hostels de nodige blaadjes eruit gescheurd en opzoek naar de leukste tour/bus!

Dinsdag hebben we eerst bij een van de reisbureaus een tour voor The Bridge Climb oftoewel de Harbour Brug beklimmen!! We hebben de laatste dag tour van 5.05 pm! Dus eerst naar het Opera House! Heb met oud en nieuw 15 uur voor het gebouw gezeten word nu wel eens tijd om erin te gaan! Een toertje gedaan met Anouk super leuk! Teveel informatie maar wat ik wel onthouden heb is dat de architect uit Denemarken is halverwege uit het project gegooid omdat hij teveel geld uit gaf het budget was 7 miljoen en werd zoon 100 miljoen... En op z’n 80ste werd hij toch nog uitgeroepen als de architect van het gebouw en mocht hij langs komen. Beetje laat. In 2008 overleed hij zonder ooit het Opera House in het echt te hebben afgezien. In de tour verder gingen we naar kleine zalen en grote zalen. We hebben veel gezien van het Opera House! Daarna nog wat gegeten en opzoek naar het verzamel punt van The Bridge Climb! Daar kregen we te horen dat we geen camera’s en telefoons mee mochten! Hoe maken we dan foto’s??? Niet dus dat doet de gids voor je en kan je ze daarna kopen... maargoed wij in een pinguïn pak gehesen. Slippertjes omgeruild voor dichte schoenen, door naar de douane, en daar kwam de gids Emily. Van haar kregen we een de benodigde spullen voor het beklimmen. Alles moest vast aan t pak want als het waait kan alles afvliegen en dat willen ze niet. Eerst even een oefen klim paar trappen op en weer naar beneden iedereen geslaagd dus we konden omhoog! Emily als zeer goed gids voorop en doormiddel van koptelefoons konden we alles goed verstaan wat ze zei! Zo zijn de stenen gebouwen om de brug heen gewoon voor de sier! Wij naar boven klimmen super mooi uitzicht (echt balen dat die camera in een kluis lag!!) onderweg een aantal fotomomentjes! Voor ons liepen 2 jongens en die hadden aan Emily verteld dat ze eigenlijk zaterdagavond wouden lopen maar dat het al volgeboekt was. Dit weekend is in Sydney de Mardi Gras oftoewel een Gay Pride!! En nou schijnt dat als je dan de brug ga beklimmen snachts gaat er een disco bal aan met muziek! Dat miste ze nu dus erg jammer. Wat had Emily nou geregeld: halverwege bij de steile trappen staan mensen om je te begeleiden en die hadden de afstandsbediening! Die had Emily dus even geregeld en boven op de top waren wij aan het dansen op Dancing Queen!!!! Hoe gaaf!!!! Echt een top gids!! Na nog een aantal foto/film momentjes weer naar beneden met zonsondergang! De tour achter ons had de zondondergang tour geboekt voor 60 dollar meer en we hadden precies hetzelfde! Maar wij bespaarde mooi die 60 dollar! Beneden kregen we een groeps foto en een certificaat dat we de brug beklommen hadden!!!

Woensdag, donderdag en vrijdag hebben we ons vermaakt met in de stad kijken shoppen maar niets kopen... naar een soort van zwarte markt geweest waar de rugzakken naar voren gingen op de buik in plaats van op de rug en zijn we naar Bondi Beach geweest, omdat ik vond dat Anouk dat toch wel even gezien moest hebben! Nou wat een verschil met 1 januari!! Toen het hele strand prop vol met mensen en nu gewoon helemaal leeg!

Zaterdag heb ik Anouk weg gebracht naar de tour bus waar ze om half 7 sochtends moest zijn! Pfff wat vroeg! Smiddags jaaa daar is hij dan mijn Australische DATE!!! Whoeeehoeee! Oke oke eigenlijk was het helemaal geen date... het was met Brent de jongen die ik in Perth had ontmoet en daarmee onder andere oud en nieuw vierde! Maar aangezien hij net onder Sydney woont moesten we elkaar nog even zien voordat in naar Nieuw-Zeeland ging! Maar toch leuk al die appies van ‘’ denk maar niet dat je daar kan blijven want ik kom je persoonlijk ophalen!’’ als je het op facebook plaats! Samen hebben we wel een zeer leuke dag gehad! Eerst naar sea life Sydney. Onderwaterwereld bekijken en toen samen lekker gegeten. Kangoeroe biefstuk!!! Check ook gehad!!! En lekker!!! En daarna door naar de film! Zeer gezellig!

Zondag heb ik dan eindelijk de bus voor in Nieuw-Zeeland geregeld. Waarom zo laat? Nou nu was er namelijk 38% KORTING!! En daar houden backpackers van!! Nadat ik de tour geboekt had blij de straat weer op! Waarschijnlijk glimlachte ik zooo groot dat ik door een leuke jongen het vrolijkste meisje/persoon op straat gevonden werd! Met de regen! Haha je hebt bij de reisbureaus bijna altijd mensen buiten staan die een praatje met je maken en hopen dat j dan de tour bij hun boekt heel leuk. Deze jongen Michael uit Manchester verveelde zich nogal aangezien er met regen niet veel bekijks was. Dus raakte we aan de praat. Waar we vandaan kwamen en wat we hier hebben gedaan. Eigenlijk de standaard praat. Ik kreeg een high 5 omdat ik uit een vliegtuig had gesprongen (skydiven). Hij was wel een beetje teleur gesteld dat ik geen hoogte punt had, maar toen ik zei dat skydiven letterlijk een hoogtepuntje was viel hij bijna om van het lachen! Daarna kwamen er 2 klanten binnen en moest hij weer aan t werk dus ging ik maar weer verder!

Maandag mijn laatste dag in Australië! Jeetje wat zijn die 4 maanden super snel gegaan! ongelofelijk! Maar ben ontzettend blij met wat ik gedaan heb allemaal! Heb waarschijnlijk vast nog wel dingen gemist (in dit mega grote land) maar voor mijn gevoel wel alles gedaan wat ik wou! Ik kijk dus erg uit naar morgen vliegen naar Nieuw-Zeeland! Ik heb er super veel zin in! Nog meer avonturen! En dit keer met de bus in plaats van met de auto. Ook weer iets nieuws! Heb onderweg zoveel tips gekregen heb er echt zin in!!!

Mijn koffer kan nog steeds dicht! Dus heb niet teveel geshopt hier. Morgenochtend moet ik er vroeg uit voor mijn vlucht! Mijn volgende verslag zal denk ik niet weer zolang duren ;) en komen uit Nieuw-Zeeland!

xx

  • 03 Maart 2014 - 08:22

    Tineke:

    Hallo Ingrid.

    Een prachtig verhaal om de dag mee te beginnen
    Ik heb genoten van je uitgebreide verslag, geweldig hoor
    Kijk uit naar de belevenissen in nieuw Zeeland een fijne reis
    Gr. Tineke

  • 03 Maart 2014 - 08:23

    Mama:

    We wensen je heel veel plezier in Nieuw Zeeland, en leuk om alles weer door te lezen.
    Judith is vandaag naar Amsterdam eerste schooldag v d ok opleiding... en Suzan is ook weer een week naar Utrecht.. toch wel weer vreemd pa en ma samen aan tafel... maar we hebben een mooie reis naar Israël gehad :) Veel gezien, dobberen in de dode zee, snorkelen in Eilat, mooie Petra bekeken, en Jeruzalem gezien met de klaagmuur, het meer van Galilea en Haifa.... en nu thuis met een klein bruin kleurtje.

  • 03 Maart 2014 - 10:43

    Jeanet:

    Hoi Ingrid,

    Heb gister veel aan jou gedacht, was ook bij het Opera House!, maar dan op de Lentetuin in Breezand....
    ( Lentetuin goes down under.....) en dan nu weer zo'n leuk verslag.... Kijk alweer uit naar jouw volgend verhaal uit Nieuw Zeeland. Veel plezier ook daar! Heb je jouw auto weer goed kunnen verkopen in Australie? Alles verder rustig hier. Groetjes en liefs van Jeanet

  • 03 Maart 2014 - 11:40

    Wout:

    Hallo Ingrid goed verslag weer
    Maar fijn en geluk dat je de foto,'s weer terug hebt
    En goed verzekerd bent zo dat je alles weer terug hebt
    Verheug me op het volgende verslag uit Nieuw Zeeland.
    Nou pas goed op je zelf en de groeten Wouter Kabouter.

  • 03 Maart 2014 - 15:57

    Ageeth:

    Hey Ingrid.
    Wat een pech door het lekkende flesje, gelukkig dat al je foto s gered zijn.
    Was je griepje van korte duur? Of ben je er nog akelig van geweest?
    Ik had van Karin al begrepen dat je Anouk zou treffen, gezellig.
    Leuk dat jullie samen dingen hebben ondernomen.
    Nu Nieuw Zeeland, veel succes en plezier daar.
    Groetjes uit Schagen.

  • 04 Maart 2014 - 18:09

    Cynthia:

    Ing! Wederom een leuk verslag! Veel plezier in NZ!

    Gr Cynt

  • 08 Maart 2014 - 21:34

    Tineke Meeuwsen:

    Hoi Ingrid
    Wat een mooi verslag weer
    je maakt zo wel erg veel mee

    ik heb Piet maar voor gelezen
    want die lees niet zo graag
    via het scherm.
    Nou meisje geniet maar weer in Nieuw Zeeland
    Gr.uit Druten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2330
Totaal aantal bezoekers 21006

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: