Chiang Mai en Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 April 2014 | Thailand, Ko Tao

Donderdag had ik de hele dag in Bangkok en ging ik ’s avonds met de nacht bus naar Chiang Mai. Overdag nog even een rondje gelopen in Bangkok en geëindigd bij een markt. Daarna nog even een voet massage wat heel lekker was! Om 6pm moest ik bij het reisbureau zijn en werd ik met de tuktuk naar de meeting plaats gebracht om vervolgens de halve stad door te slenteren met genoeg andere backpackers naar de bus halte. Daar kwam een super luxe bus aan rijden die ons naar Chiang Mai ging brengen! Tijdens het wachten kwamen er 2 jongens aan eentje met een Ajax shirt aan 3 maal raden waar die vandaan kwam! Hahaha. Om half 12pm nog een stop voor eten... Lekker tijdstip al zeg ik het zelf.

Vrijdag om 6am kwamen we aan in Chiang Mai. Met de tuktuk naar het hostel gebracht. Omdat check out hier in Thailand pas om 12uur is. Heel lekker als je moet uitchecken maar niet als je al om 6 uur ’s ochtends aan kom. Rond 10 uur was mijn kamer pas vrij. Gelukkig. Eerst maar eens slaap inhalen want in de bus wel wat geslapen maar niet echt veel. Daarna bikini aan en lekker bij het zwembad gelegen. Om 6pm was er een briefing over de trekking van morgen. Morgen vertrek ik voor 2 dagen en een nacht in de rimboe!

Zaterdag vertrokken we om 9am met 10 anderen waaronder 2 Canadezen, 4 fransen, 2 Duitsers en gelukkig ook een Nederlander! Omdat het maandag voor het boeddhisme nieuw jaar is en hier traditie getrouw een heel water ballet ontstaat en de lokalen niet kunnen wachten begint het vandaag al een beetje. Onderweg staan dus mensen met emmers water om die vervolgens naar je leeg te gooien. Helemaal niet erg met dit weer! Bij de eerste stop maar gelijk een 100% waterdicht tasje gekocht voor camera, telefoon en geld! Daarna werd het onder weg alleen maar erger! 2 Canadezen hadden waterpistolen gekocht dus we waren wel een beetje gewapend! Bij stop 2 gingen we olifant rijden!!! Eigenlijk zou dat morgen gebeuren maar omdat het dan de dag voor nieuwjaar is waren de mensen dan vrij. In het begin zat iedereen nog op een soort van stoeltje/bankje op de olifant. Maar toen Joost (de Nederlander) en ik aan de beurt waren die op. Dus mocht ik op de nek van de olifant zitten!!! Hoe cool!!! En wie dacht dat Cer hoog was moet eens op een olifant zitten!! Een rondje door de rimboe getrokken super gaaf! De olifanten trainer liep er een beetje achteraan en wanneer de olifant wat vertraagde begon hij te schreeuwen en liep de olifant weer verder! Bij de 3e stop voor eten waren er 3 kleine kinderen met water ons aan het onder gooien niemand kwam er onder uit. Dus ging ik samen met de Canadezen met waterpistolen de aanval in! Met ze 6e hadden we een heel water gevecht en waren we zeik nat! Maar hoe leuk de Canadezen lieten de waterpistolen achter bij de kinderen blijer kon je ze niet krijgen! Bij de lunch sloten 2 andere Canadezen zich aan in de groep. Wij hadden Jeyjey als reisleider en hun Mr. Jo ook was Mr. Jame mee die bijna geen woord Engels sprak maar door gebaren wel gesprekken voerde! Na het eten begon wandel trek 1. Super mooi uitzicht hadden we overal en halverwege gingen we de rimboe in. Daar hadden we een stop bij water wat lekker koud was. Daar ging Mr. Jo ge kappen. Hij maakte z’n eigen sigaret. Daar kwamen we erachter dat Mr. Jo een tikkeltje gezellig gestoord was. De 2de stop was bij een waterval waar we konden zwemmen. Heerlijk die afkoeling!! Door Mr. Jo werd ons verteld dat we daarna door gingen naar ons 5 sterren hotel! Nou toen we daar aankwamen zeiden we dit is geen 5 sterren dit is -5 sterren. Bij de lokalen mensen sliepen we. In bamboe hutjes met een matrasje wat amper 2 vingers dik was. Wel een muskieten net! De wc was een gat in de grond. De douche daarvoor moest je in een drink bak van Cer staan en hing er een vaag douchkopje boven. Geloof dat helemaal niemand gedoucht heeft hahaha. Toen we er aan kwamen begon het net te regenen. Dus allemaal snel naar de eet plaats met afdak! Daar werd ons verteld over de kamer indeling er was 1 vier persons kamer en de rest was voor 2 personen. Aangezien 4 meiden de 4persoons al snel inpikte en Joost en ik de enige waren die alleen waren gingen wij met ze 2e ook in een kamer. Daarna gingen we eten wat super lekker was! Na het eten ging Mr. Jo ons zijn beste trekking verhalen vertellen. We waren het anoniem met elkaar eens die was niet helemaal lekker maar wel super grappig! Ook kwamen we erachter dat je hier niet ‘’oh my god’’ zegt maar ‘’oh my boeddha’’ zegt. Prachtig. Na alle verhalen heb ik samen meer Joost en Lieza en Katharina (de 2 Duitsers) met Mr. Jame gepraat. Of eigenlijk wat Engels bij geleerd! Best moeilijk maar door middel van voorwerpen zoals een flesje water konden we hem een hoop leren! Eigenlijk was iedereen heel moe en vertrokken we allemaal rond 9 uur al naar bed. Echt warm was het niet meer. Dus de lange broeken, lange shirts en dekens kwamen goed van pas.

Zondag werden we om kwart voor 7 wakker gemaakt door Mr. Jo die vuurwerk afstook, ‘’oh my boeddha’’ en ‘’Happy New Year’’ riep! Ik schrok me de eerste keer dood maar nadat ik Mr. Jo hoorde schreeuwen moest ik eigenlijk heel hard lachen! Pas na een uurtje of 2 kwam iedereen z’n bed uitrollen met stijven ruggen! Eerst thee en daarna een heerlijk ontbijt! Daarna ging iedereen zich klaar maken voor dag 2. We begonnen met walking trek 2. Omdat we gister veel berg opwaarts waren geweest hoopte we nou op veel berg afwaarts. Jammer we begonnen gelijk met 35/40 graden met berg opwaarts! Gelukkig stond na 1,5 uur een auto voor ons klaar! Met de auto zijn we naar het raften gebracht. Stel daar niet te veel bij voor de ‘’boot’’ 8 bamboe stokken aan elkaar geknoopt bracht ons over het water. En vanwege nieuwjaar waren veel lokalen naar de rivier afgereisd om daar met water te spelen. Je raad het al onderweg helemaal zeik nat geworden. Super leuk oud en jong het maakt niet uit iedereen maakt elkaar nat! En iedereen is zo vrolijk! Onderweg afentoe een stroom versnelling. Weer veilig op het drogen kregen we van Mr. Jo een drankje en daarna gingen we eten. Na het eten hadden we nog speel tijd!! Bij het eettentje stond een ton met water en emmertjes dus hebben wij met ze 12e elke auto die voorbij kwam met mensen erin helemaal nat gegooid! Voor de duidelijkheid de auto’s zijn 9 van de 10 pickups waar alleen de chauffeur droog binnen zit en de rest in de achterbak zit met waterpistolen en een ton water plus emmers om vanuit de auto iedereen nat te maken. Af en toe ging er iemand midden op de weg staan zodat de chauffeur wel moest stoppen en konden we met ze 12e tegelijk de hele auto nat maken!! Het meeste water waar mee gegooid word is warm vanwege het weer. Maar ze hebben hier ook uitgevonden dat als je een mega blok ijs in een ton gooit heb je vanzelf ijskoud water. Dat is wat minder. Helemaal onderweg naar huis waar we ook helemaal nat werden gemaakt is het ijswater mega koud. Terug in het hostel eerst een douche en omdat iedereen na 7 uur stopt met water gooien nog met 2 fransen van de trip naar de zondag markt geweest waar je geweest moet zijn in Chiang Mai. Waterpistool aangeschaft voor het water gevecht morgen!

Maandag nieuw jaar! En dat is te merken iedereen is op straat met water pistolen, emmers, kraampjes waar ze dat allemaal verkopen en eetkraampjes. Hartstikke druk op de weg en binnen no-time ben ik helemaal zeik nat! Zo leuk! Rond half 3 ben ik terug in het hostel zeik nat maar het was wel super leuk. Daar raak ik aan de praat met 2 andere Nederlanders toevallig! Een meisje komt aan die het stel Nederlanders kent en verteld dat ze net bij de tijgers vandaan komt. Oohja dat moet ik ook nog doen. Naja waarom vandaag ook niet. Tuktuk chauffeur gevraagd me erheen te brengen. Zeik nat kom in aan bij de tijgers! Kaartje gekocht om naar de grootste tijgers te gaan die ze hebben. Ben net het park in en er komt een meneer op me af met een kaartje die hij over had om naar andere tijgers te kunnen of ik daar heen wil mag ze gratis hebben. Nou tuurlijk! Dus voordat we naar de mega tijgers gaan eerst naar de andere iets kleinere. Je mag er allen van achteren bij zitten. En z’n hoofd niet aanraken maar wat zijn ze lief. De meeste liggen maar soms als je er net bij zit staan ze op om met een andere tijger te spelen! Zo leuk! Daarna door naar grote tijgers en die zijn echt groot het lijkt net een pony! Maar zoo lief! Ik wil er een! De verzorgers hebben alleen een stokje van ongeveer 50cm of een plantje die tijgers vinden stinken om ze een beetje te sturen. Maar als de tijger er van door loopt kunnen ze er weinig aan doen. Dan moet je gewoon wachten totdat hij weer ergens gaat liggen en kun je er weer bij. Daarna nog een rondje gelopen door het park en de witte tijgers en de hele kleine baby tijgers in een soort van couveuse gespot. Daarna nog langs het hok waar die iets oudere baby tijgers al onder de mensen/kinderen worden gegooid. Ze spelen vaak nog met elkaar of met een blokje hout maar zo raken ze al gewend aan mensen om hun heen. En als ze rustig liggen komen de mensen er ook bij om ze te aaien. Daarna met de tuktuk weer terug. Binnen 10 tellen was ik weer zeik nat! Savonds nog even terug de binnenstad in en een drankje gedronken en mee gefeest aangezien nu het grote feest is!

Dinsdag stond tokkelen op het programma. Tokkel tussen de apen! Om 9 uur werd ik opgehaald in een dicht busje! Lucky us! Want de lokalen hebben na 3 dagen met water spelen er nog steeds niet genoeg van dus gaat het nog 2 dagen extra door! Na meer dan een uur rijden waren we er. In het pakje gehesen en op naar de bomen. Daar hebben we 35 vluchten gemaakt en 2 afdalingen gemaakt. Dus na 2,5 uur waren we weer terug daar kregen we een voucher voor het eten bij de enig restaurant in het dorp. Daarna zijn we naar een waterval gebracht en terug naar huis.

Woensdag ging ik een olifanten training doen! Rond 8 uur werden ik opgehaald weer in een dicht buske want de diehards water gooiers stonden weer klaar om iedereen nat te maken. Uurtje rijden en we waren er. We begonnen met een introductie over hoe we straks te werk gaan. Zo was er een candy team en een poepie team. En ik kwam in het poepie team. Wat in houd dat ik dus olifanten poep mag opruimen (dan denk je een half jaar vrijstelling te hebben van cer z’n stal mag je die ven een olifant doen.) Bij het candy team moest je bamboe hakken aangezien dat een snoepje/voer voor de olifant is. Maar voordat we aan de slag gingen kregen we eerst de theorie les. Wat in houd dat we de thaise woorden om een olifant te sturen moesten leren. Zoals vooruit, stoppen, rechts, links, mond open (voor het voeren), voet omhoog (voor het opstappen) en hoger. Die woorden moest je naar de olifant schreeuwen ander luisterde hij niet maar lachte hij je uit! Daarna naar de olifanten we mochten ze werden allemaal aan ons voor gesteld en daarna mochten we ze voeren. Zelfs de baby olifantjes zoo schattig! Daarna ging candy team er vandoor en bleven wij bij de olifanten waar wij onze training kregen een olifant te commanderen. Eerst erop dus ‘’voet omhoog’’ daarna ‘’hoger’’ en dankzij cer kon ik er als een van de weinige zo op springen! Toen eerst linksom en rechtsom gedaan. En de 2e keer vooruit en achteruit. Iedereen was geslaagd voor de test! Toen moest er gewerkt worden maar omdat we iets langer dan normaal getraind hadden was er alvast iemand begonnen. Wij mochten het over nemen met 2 door midden geknipte jerrycans konden we drol voor drol opruimen. Iedereen heeft wel 1 drol opgeruimd en de stalknecht nam het over wat erg! Daarna gingen we eten. Na het eten gingen we eerst met de olifant een ritje maken met ze 2e op de olifant en halverwege stoppen om de olifanten te laten eten en om te wisselen van passagier naar bestuurder. Daarna gingen we de olifant wassen! De begeleiders gingen eerst met hun het water in daar ging de olifant in liggen en vervolgens mochten wij erbij met borsteltjes om ze lekker te wassen! Wat een pret de olifanten waren elke keer met water aan het spuiten en wij maakten elkaar ook lekker nat! Daarna lag er voor de olifanten weer een snack klaar. Nadat die op was gingen we echt met de olifant zwemmen. Op de olifant en het water in!!! Geweldig wat een lol hadden we! Zooo gaaf en kopje onder dat hij ging!!! Daarna brachten de verzorgers de olifanten terug naar hun verblijf plaatsen waar verse bamboe op ze lag te wachten, en wij konden douchen! Naja afspoelen en omkleden! Daarna weer terug in de auto terug naar het hostel. Vanavond heb ik de bus weer terug naar Bangkok om 7 uur zeiden ze dat werd half 9 maar je kan er maar op tijd zijn. In het hostel kwam mr. Jo nog tegen ‘’oh my boeddha’’ haha! In de bus zat ik naast een Japanse jongen en we hadden het erg gezellig!

Donderdag hadden we pas de stop wel om 2.15 am en ik vond half 12 al een prachtige tijd maar goed. Om 6 ’s ochtends kwam ik aan in Bangkok en aangezien het reisbureau pas om 8 open ging waar ik m’n spullen kon stallen aangezien ik vanavond of de bus of de trein naar Koh Tao heb. Ging ik eerst maar eens naar de Mac voor een kop thee met wifi! Om 8 uur naar het reisbureau gegaan daar kwam ik erachter dat alleen de bus nog plaats had goed nemen we de bus. Spullen erachter gelaten. Maar wat moest ik nou in Bangkok doen? Ik was kapot van de reis omdat je toch niet helemaal lekker slaapt. Dus heb ik mijn dag gevuld met een ontspannende thaise massage en mango smoothies drinken. Waar ik aan de praat raakte met 4 jongens uit Melbourne! Nog even Street food gegeten wat ik overgins super lekker vind en er nog niet ziek van ben geworden! Om 4 uur was ik weer In het reisbureau om alles op te laden aangezien alles dood was qua telefoon en iPod vooral de iPod is fijn onderweg! Om 5 uur werd ik opgehaald door een busje naar de bushalte daar heb ik met de mede bus reizigers gewacht tot de bus kwam. Die kwam pas tussen 7 en 8 aankakken... Om 10uur hadden we deze keer de stop!

Vrijdag werd ik en andere backpackers die ook naar het eiland Koh Tao gingen er om 3.15 am uit de bus gegooid! Geweldig! Eerst nog ergens in een tentje gewacht en vervolgens met een buske naar de ferry gebracht. Om 6.30 mochten we pas aan boord nog 2 uur wachten pff. Om 10am kwamen we eindelijk aan op Koh Tao! En er stond iemand van mijn hostel met een bordje met o.a. mijn naam erop op mijn te wachten! Luxe!! Bij het hostel aangekomen zie ik pas echt dat ik in een paradijs beland ben. Het hostel ligt aan het strand!! En een super mooi uitzicht hebben we! Bij slapen doen we dus op een strandbeddje!! En toen ik dacht even af te koelen in het water viel dat flink tegen. Buiten is het 35 graden en het water ook! Wel grappig was dat toen ik 2 foto’s op Facebook her geplaatst van dit paradijs reageerde Kolja erop! In Australië heb ik een week met 3 Duitsers en een Nederlander gereisd. Kolja was een van de Duitsers! Hij blijkt op het zelfde eiland te zitten hoe grappig! Even afspreken dus. Hij reist ondertussen met 3 andere Duitsers die hij al van thuis kon en dus zijn we met ze alle uiteten geweest was echt zeer gezellig! Daarna door naar het strand waar allemaal mannen met vuur ballen aan het spelen waren. Halverwege gingen we nog limbodansen onder een stok door die in vuur stond! Maar als je het haalde kreeg je een mierzoet shotje waar iedereen het wel voor probeerde! En wij natuurlijk ook! Een zeer geslaagde avond!

Zaterdag ben ik gaan snorkelen! En hoe mooi is hier het onderwater leven hier! Met de boot mee. Waar onbeperkt water was, we een handdoek kregen en een zeer goede lunch kregen! We hebben het hele eiland rond gevaren en 4 stops gehad de eerste 2 waren super mooie snorkel plekken stop 3 was vergeleken met stop 1 en 2 minder mooi. Stop 4 was op een eiland waar we konden snorkelen en zonnen en een 2e lunch konen houden volgens Sandy de tourman. Op de boot raakte ik aan de praat met Stephan en Francis. Op huwelijksreis en wonen in Zuid-Afrika. Ik hoorde wat woorden Nederlands maar kon niet verstaan wat ze zeiden.

Morgen vertrek ik naar het volgende eiland Ko Phangan!

xx

  • 19 April 2014 - 19:32

    Mama:

    dan ruimen we de tafel hierna toch op .. geen probleem hoor Ingrid wat weer een super verhaal erg leuk en mooi dat ie lang is kan ik er lekker lang van genieten....
    Hier is het erg druk met gasten de camping staat helemaal vol. De hutten en pipowagen is ook verhuurd dus Goeie Paasdagen ....
    morgenmiddag even bij Oma Romar langs en verder hier het Fort bewaken.
    Ook nog druk met de voorbereiding van de Tulpenduinmenrally. Suzan is nu te werk en Judith bij Mark morgen is even thuis gezellig.
    groetjes van mij en een dikke kus XXX

  • 20 April 2014 - 08:25

    Tineke:

    Hallo Ingrid zo dat is me even een goed begin van de Pasen, opstaan en dan zo'n prachtig verslag te lezen wat een belevenissen, ik heb er van genoten hoor .nog heel veel plezier Groetjes tineke

  • 21 April 2014 - 18:27

    Colette:

    buuf iedere keer denk ik: nu heb je alles wel gedaan........maar nee. super wijfie dat je zo geniet!
    tot over een paar weken
    gr de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Mijn Wereldreis Thailand

Thailand

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Eiland hoppen

19 April 2014

Chiang Mai en Koh Tao

09 April 2014

Bangkok en Cambodja
Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 21014

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: