Eiland hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Zondag ben ik met de boot naar Koh Phangan vertrokken. Met de taxi naar het hostel gebracht. Mijn mede backpackers en ik dachten dat de pier ver weg lag van het hostel dan dat we dachten. We gingen er met een taxi naar toe en het bleek maar 5 minuten rijden te zijn. Bij het hostel zat oom een Resort met zwembad dus even wezen kijken en daarna de stad verkennen. Savonds naar de avond markt geweest voor eten. De meneer van het hostel had mij een kaart gegeven met de route. Nou ik weet niet hoe hij wou dat ik liep maar ik liep totaal verkeerd. Uiteindelijk na 100 ij de 7/11 naar binnen te zijn gegaan om de weg te vragen kom ik uitgehongerd aan bij de markt. Daar raak ik tijdens het eten aan de praat met Inge en Gertjan. Gertjan is op de motor van Inge door Azië aan het rijden. Inge is een backpacken die al sinds november 2012 aan het reizen is. En heeft nog steeds geen eind datum. Het kan dus nog erger dan ik! Door Inge word ik thuis gebracht en schijnt er een andere weg te zijn die super makkelijk is!

Maandag heb ik een scooter gehuurd en ben ik het hele eiland over getroost! Naja crossen de wegen zijn hier niet zo best dus echt snel ga ik niet want alle schade mag je zelf betalen. Ik ben langs elk strandje geweest de ene naar de andere smoothie naar binnen gewerkt en weer door! Mijn vaste begin en eind stop zijn die op de markt aangezien daar een kraampje is met fruitsmoothies gemixt hoe jij het wil en maar voor 30bath! Fruitsmoothies houd hier in puur fruit, beetje ijs en water in de blender en klaar! Lekker!!!

Dinsdag de dag van de half mono party! Ik heb niet veel gedaan lekker afgekoeld in het zwembad water aangezien dat kouder is dan zeewater. Tijdens het eten ontmoet ik Nina en Dominique die gaan vanavond ook heen of ik met hun de kosten van de taxi wil delen! Tuurlijk. Uiteindelijk is het heel anders gelopen omdat zij geen taxi konden bestellen moest ieder z’n eigen regelen en zouden we elkaar daar ontmoeten. Omdat ik even op ze moest wachten om tegelijk te vertrekken raakte ik aan de praat met Jason de bar jongen. Wanneer ik op het punt sta om een taxi te gaan aanhouden komt jij aanrijden op z’n motor. Hij wil mij ook wel brengen! Tuurlijk super onderweg is hij nog niet helemaal zeker waar hij nou precies heen moet maar door het volgen van de massa’s taxi’s die heen gaan werd het makkelijker. Aangekomen bij de ingang kan je gelijk een emmer drank kopen en je helemaal onder laten schilderen! Dat deed ik dus 4 mooie bloemen stonden op mijn been geschilderd! Terwijl ik sta te wachten op Nina en Dominique raak in gesprek met Bjorn een Duitser er die met een groep heen is waaronder de Nederlandse Nina, anouk en Rik. Daarmee naar binnen en het was super gezellig!!!

Woensdag omdat ik wat laat thuis kwam eerst lekker uitgeslapen! Smiddags lekker in het dorpje geslenterd en afgekoeld in het zwembad!

Donderdag ben ik na een ruzie met een Thai naar Koh Samui vertrokken. In de lonley planet staat dat ne dat beter niet kunt doen maar deze haalde het bloed onder m’n nagels vandaan. Omdat ik bijna door haar de boot miste! Maar goed aangekomen op Koh Samui met de taxi (die deze keer wel de moeite waard was) naar het hostel gebracht. Daar heel leuk ontvangen. Naar m’n kamer gebracht en daarna het plaatsje ontdekken. Het is echt mega warm! Aan het einde van de middag nog een echte thaise kook cursus gedaan! Super leuk!!

Vrijdag heb ik weer een scooter gehuurd en dit keer heel Kon Samui rond gecrost. Ook vandaag super warm. Zelfs de wind op de scooter is super warm! Maar ik ben er blij mee hoor! Lekker wezen shoppen :)! Daarna het eiland rond en war zijn de eilanden eigenlijk mooi! Palmbomen langs de weg mooie stranden! Een heerlijk vakantie gevoel!! Savonds ging bij het hostel voor de eerste keer het straat restaurantjes open. Gelijk maar eens proberen! En heel lekker was het! Daarna door naar de markt.

Zaterdag heb ik er zoon beetje de hele dag over gedaan om van Koh Samui naar Koh Phi Phi te reizen! Doormiddel van 5 auto’s en 2 boten ben ik er gekomen!! Op de boot naar Koh Phi Phi kom ik heel toevallig Nina, Anouk en Rik weer tegen! Op het eiland kon ik lopen naar het hostel toe. Spullen in de kamer gezet en het eiland verkennen. Het is een klein eiland maar wel heel vol. Het eiland lijkt een beetje op 2 eilanden die doormiddel van een mega zandbank aan elkaar verbonden zijn.

Zondag heb ik het grootste deel van de dag in jet water door gebracht. Het was de bedoeling op het strand maar dat werd al gauw heel warm dis afkoelen in warm water. Het water blijft warm maar is wel koeler dan op het strand.

Maandag ben ik met Jey naar uitzichtpunt geweest. Jey slaapt bij mij op de kamer en komt uit Chili. We hadden een iets wat langere route omhoog dan de rest maar we kwamen er! En het uitzicht was super mooi! Terug naar beneden de andere route gevolgd en was inderdaad sneller. Tegen de tijd dat we weer in het hostel waren hadden we honger. Dus een ieder een snor stuk pizza en een smoothie en op naar het strand! Daarna snel gedoucht en elle avond hebben ze vuur shows! Op Kon Tao hebben ze die ook maar daar gooien ze meer zelf met het vuur hier mochten wij meer mee doen!! Dus deed ik mee met touwtje springen waarvan het touw in vuur stond :). Daarna met Jey limbo dansen onder vuur!! Nog even de kroeg in het was een gezellige avond!

Dinsdag op weg naar Phuket met de boot 2,5 uur lekker buiten gezeten! Daarna naar m’n hostel gebracht en de stad verkennen. Ik schijn dicht bij het strand te zitten maar ik kan hem niet vinden. Wel de verse mark! En serieus vers alles wat nog kan leven leeft ook nog en het stinkt als hel! Wel fruit ingekocht maar daarna snel weg wezen! Savonds ook nog de night markt gevonden!

Woensdag poging 2 om op het strand te komen! En het is gelukt! Dit is het eerste water waar je kan zwemmen! Bij alle eilanden wil het maar niet diep worden het komt hoogtes tot je knieën. Na den mooie zons ondergang weer naar de night markt voor avond eten en terug naar het hostel. Op de kamer zit ook de Australische Tim. Tim is DJ en moet morgen in Hongkong draaien en daar praat hij maar graag over haha.

Donderdag massage/strand dag! Heerlijk! Lekker relax!

Vrijdag van Phuket naar Hua Hin! Sochtends lekker relaxen en werd om 3 uur opgehaald. Met een mini bus naar de grote V.I.P bus :).

Zaterdag werd ik om 3 am uit de bus gegooid. Daarna 5 minuutjes lopen naar het hostel en snel m’n bedje in kruipen. Nadat ik lekker had uitgeslapen weer op weg naar het strand onderweg nog de bus geboekt voor morgen naar Bangkok. Onderweg nog allemaal kraampjes en op het strand aangekomen word ik begroet door allemaal paarden! Naja pony’s of ik een ritje wil maken. Nou nee bedank maar wat zien ze eruit! Goed verzorgd hoor maar in de voor pluk een grote roze bloem!! Cer zou dienst weigeren die zou zo nooit over straat gaan! De eigenaren moesten erg om mij lachen toen ik tegen een van de paarden zei dat hij er wat van moest zeggen! T zag er echt niet uit! Daarna tot de zon onder was op het strand gezeten. Terug naar het hostel kwam ik langs een massage plaats kon het weer niet laten :). Terug in het hostel Skype aan en met Marlieke die in Suriname zit geskypt! Hoe cool allebei zo ver weg maar dan ben je gewoon heel dicht bij!

Zondag m’n laatste dag in Thailand m’n laatste dag van m’n reis! Koffer klaar gemaakt, reis tas klaar gemaakt nog een massage om het af te leren en naar Bangkok daar voor de laatste keer Padthai oog wat ga ik dat missen! En niet te vergeten een smoothie! Ik wil helemaal niet naar Nederland het is daar koud! Tuurlijk kijk ik er naar uit iedereen weer te zien maar toch het bevalt me wel hoor!

Nu zit ik op het vliegveld via Dubai vlieg ik naar huis. Mijn koffer vliegt rechtstreeks dus die staat op me te wachten op Schiphol! Iedereen bedankt voor het volgen en de super leuke reacties elke keer! Dankjulliewel!!

xx

  • 04 Mei 2014 - 20:50

    Mama:

    tot straks was fijn om alles te lezen... toppie Ingrid xxx

  • 04 Mei 2014 - 21:16

    Marieke:

    Goede reis terug!

  • 04 Mei 2014 - 21:43

    Tineke:

    Hoi Ingrid weer een geweldig mooi verslag ik zal dat echt gaan missen, maar om je weer te zien is natuurlijk echt geweldig een heel fijne reis gewenst

  • 04 Mei 2014 - 22:01

    Suzan:

    Yeaaaaaah ze komt weer naar huis!!!!
    Ik kijk al erg uit naar de zussendag!
    X Suzan

  • 04 Mei 2014 - 22:01

    Oma:

    Dit was nu je laatste,mooie verslag,ik heb er van genoten en morgen zie ik je weer in levende lijve!Een goede terugreis toegewenst en tot ziens.

  • 04 Mei 2014 - 22:54

    Ageeth:

    Wat een reis Ingrid, een geweldige ervaring die ze je niet meer afnemen. Goeie reis terug naar het vertrouwde Nederland en welkom thuis.

  • 05 Mei 2014 - 00:31

    Cynthia:

    Wauw, wat is de tijd voorbij gevlogen en wat heb ik genoten van al jouw reisverslagen. Goede reis ING!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn Wereldreis Thailand

Thailand

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Eiland hoppen

19 April 2014

Chiang Mai en Koh Tao

09 April 2014

Bangkok en Cambodja
Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2707
Totaal aantal bezoekers 21016

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: