Van Melbourne naar The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar The Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar The Blue Mountains

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 Januari 2014 | Australië, Katoomba

Vrijdag ben ik vertrokken uit Melbourne naar Brainsdale. In Bairnsdale aangekomen alles vol aangezien het bij de Australiërs nu zomervakantie is. Goed is er nog een hostel in de omgeving? Ja een half uurtje hier vandaan in Lakes Entrance. Ik Lakes Entrance een hostel gevonden. Even wat eten kom ik terug langs een carnaval. Oftoewel het attractie gedeelte van de kermis. Als echte attractie gek kan ik dit natuurlijk niet overslaan. Eerste attractie een soort Labamba! Alleen ietsjes minder snel als die in Julianadorp. Daarna door naar de volgende attractie. Hoe je het noemt geen idee maar het kwam hoog een lange staaf met aan beide kanten 4 stoelen die tussen het draaien salto’s maakte gaaaaaf!! Voor de rest waren de attracties niet zo spectaculair. Wel was er een spelletje wat mijn aandacht trok. Je moest met een 1 dollar muntje op een bord gooien waar allemaal cijfers in vakjes stonden. Als je dus je dollar precies in het vakje gooide (mag niet op de lijnen) kreeg je dat aantal muntjes weer. Het varieerde van 2 tot 8 dollar. Ook waren er briefjes van 10, 20 en 50 dollar op getekend met een wit rondje erin. Als je een dollar daarin kreeg, kreeg je de 10, 20 of 50 dollar. Ach ook maar eens proberen eerste muntje gelijk wel 4 dollar! 2e niets. Goed dan stoppen we hou het op beginners geluk en heb nu wel 4 dollar winst!! Op een carnaval!! hahaha

Zaterdag ben ik van Lakes Entrance naar Merimbula gereden. 3 uur rijgen 211km tot de volgende afslag. Gemiddeld 100 km per uur. Cruise control en airco aan. Raam op een kier voor de frisse lucht. Muziek volume op 15 afentoe net even ietsjes hoger zodat de hele snelweg kan mee genieten met een leuk nummer. Soms even een stop om rondjes om de auto te rennen :). Voor je het weet ben je er. 2 uur kom ik aan bij een hostel receptie gaat pas open om 4 uur. Maar gelukkig maar 5 minuten lopen van het strand!! Jammer genoeg is het daar ook zomervakantie dus ook alles vol als de receptie open gaat. In Bega een half uurtje rijden van hier is een hostel. Wat maakt dat nou toch uit na 3 uur kan er nog wel een half uurtje bij! In de stad aangekomen gevraagd in een ander hotel naar de weg aangezien ik geen adres had. Daar aangekomen dacht ik waar ben ik nu beland?? Heel oud bollig zag het eruit toen ik de kamers binnen keek. Eenmaal in de kamer/keuken aangekomen schrok ik me dood van een oud mannetje dat gedag zei. Een heel aardig oud mannetje overigens kreeg een kamer met 6 bedden voor mij alleen! Kon ik lekker muziek afspelen! Zeg meneer is er hier ook wifi of computers? Nee geen internet hier maar ik heb wel een computer waarop je even mag kijken. Die computer mocht dan wel net zo traag zijn als opa, ze doen het wel allebei! Nadat 2 Duitsers en familie Chinees ook gearriveerd waren kon hij eindelijk naar huis eten en naar oma lief! Er stond zowaar wel een enorme tv via antenne. Ja het bestaat nog heb je een zender gevonden met een leuke film moet je met die antenne door de kamer lopen voor goede verbinding! Dus voordat opa naar huis ging het ons nog even uitleggen. Als opa midden in de kamer bleef stil staan met de antenne in z’n handen hadden we goed bereik. Blijft u daar maar de hele avond staan! Gelukkig voor hem op tafel ook!

Zondag werd ik wakker van piano muziek live van de piano in de keuken/kamer! Je kan het slechter treffen. Douchen t water moest van heeeeel ver komen en ook nog opgewarmd worden. Maar jahoor na 4 uur eindelijk warm water dat eruit kwam! Ook op opa’s tempo! Auto startten en opweg naar Batemans Bay! Je zal het wel raden ook alles vol… Dus door naar Ulladulla daar had wel een hostel gevonden die een bedje vrij had! Zeg meneer kan ik hier nog wat leuks doen? Ja hoor naar het strand en surf les nemen (alle bordjes zijn omgedraaid naar de hoofdprijs vanwege de zomervakantie). Aangezien er nog een beetje (heel veel) kleur verschil is tussen mijn buik (nog maar een paar keer in de zon geweest) en benen (komen elke dag in de zon, zijn bijna neger) is. Bijkleuren dan maar! In het hostel 4 jongens ontmoet die uit Sydney kwamen en op road trip zijn in de zomervakantie. Die ook werkelijk bijna alles voor me deden afwassen, borden wegleggen en van witte naar zwarte sokken wisselen! Geweldig! ‘’jij krijgt ook echt alles voor elkaar!’’ zeiden ze nog!! 2 meiden op m’n kamer en een Duitse jongen die van een 2 daagse surf kamp afkwamen. Gezellig!!!

Maandag op weg naar m’n hostel in Sydney. Eigenlijk was het geen hostel maar een campus van een universiteit. Maar aangezien alle leerlingen in de zomervakantie er niet zijn worden ze verhuurd voor backpackers. Mijn appartementje heeft een gedeelde keuken en kamer en 2 badkamers. Voor zover ik weet heb ik 1 kamergenoot. Ik heb hem wel 1 keer gezien een jongen is het. Wel weet ik dat meneer het erg moeilijk vind om licht uit te doen! Aan doen geen enkel probleem maar uitdoen ho maar. Die dag heb ik weer contact met Brent gehad aangezien wij samen oud en nieuw zouden vieren bij het Opera House. Om 8 uur op centraal en of er een ander meisje mee mocht komen? Tuurlijk meer mensen meer plezier. Moeten we nog brood, beleg en drinken mee menen? Dat zou Brent doen want die woont vlak bij een supermarkt.

Dinsdag oudejaarsdag ging de wekker om half 5! Mijn trein ging om 6.15 am en ik moest nog douchen en 45 min lopen aangezien de bus pas om 6.15 am begint met rijden… (dan is het overgins maar een kwartiertje) en Brent had uitgezocht dat het anderhalf uur met de trein was vanaf mijn station! Nou het was maar een half uurtje… sta je op centraal om 7 uur. Mega druk maargoed thee halen, Brent smsen dan hij het een beetje verkeerd had en op hem wachten bij Hungry Jack’s. Brent kwam om kwart voor 8 aan. Even gezeten en gepraat meer over mijn reis aangezien hij alleen maar werkt! :) Door naar het Opera House en om half 9 hadden we een plekje gevonden op een super plek! Brent had een picknick kleed mee genomen super! Aangezien er alleen steen op de grond lag… Om Half 11 zou Micheala op de afgesproken plek zijn waar Brent haan zou opwachten. Micheala kwas voor de kerst even terug naar Duitsland gevlogen om het daar met familie vieren en vandaag weer geland naar een 24 uur vlucht! Spullen in hostel gedumpt daar nog de uit San Francisco afkomstige Abby ontmoet ook gezellig mee! Hadden we alleen een probleempje waar Brent en ik onze spullen hadden uitgestald was toch wel het beste gebied van het Opera House en daar mochten maar ong 1500 komen. Geen wonder dat familie chinees er had geslapen (erg goed aan gezien de gezichten sochtends stonden op waarom doe ik dit??) Maar toen Brent eruit ging konden er nog mensen in maar terug rond 12e niet meer. Toen werkte ze met een stempel systeem. Je kreeg een stempel als je eruit ging en dan kon je er ook weer mee in maar toen Brent weg ging hadden ze die nog niet. Nu konden ze er niet mee in! Neee net zoon goede plek!! Gelukkig liet Brent dat niet gebeuren en na een gesprek met de manager konden ze toch naar binnen! Eten genoeg iedereen had wel wat mee! Chips, snoepjes alles was er en als avond eten hadden we broodje met jam of pindakaas of iets typisch Australisch rook verschrikkelijk heb het ook niet geprobeerd. Na ongeveer 15 uur wachten was het dan zover oud en nieuw! VUURWERK!!! Rond 9 uur al wat baby vuurwerk. Maar om 12 uur wist je niet waar je moest kijken! De brug was zoo mooi maar ook van uit het water en Opera House kwam vuurwerk! Waanzinnig mooi. Het was zeker de moeite waard!
http://www.youtube.com/watch?v=jhXSZzY-ddk
15 uur wachten op een stenen vloer maar wel zeer gezellig met ze 4e! een kleine tegen valer was dat er daarna geen kroeg open was… dus maar naar huis waar ik ook weer terug moest lopen en pas om 3 uur aankwam…

Woensdag uitslaapdag! Nadat ik eindelijk uit mijn coma ontwaakt was naar Bondi Beach gegaan waar ik Micheala en Abby weer zou ontmoeten! En natuurlijk voor DE Nieuwjaars Duik!! Was het bewolkt… maar wel ong 20 tot 25 graden. Dus zowiezo warmer dan in Nederland! Maar na gister de hele dag met blauwe hemel en felle zon te hebben gezeten was dit toch even kouder!

Donderdag ben ik naar de Blue Mountains vertrokken. Naar het plaatjes Katoomba midden tussen de bergen in! Ik dacht zal een paar huizen staan en dat is het maar het is echt een dorpje! Gelukkig een bed kunnen scooren want alles zat voor 99% vol.

Vrijdag heb ik met de Nederlandse Sophie een wandeling gemaakt door de Blue Mountains! Ongeveer 30 graden voelde aan als 35 graden! Maar wel super gezellig en mooi! Ook nog stukjes met een Sky Line geweest! Savonds zou er bij de 3 Sisters, als de zon helemaal onder is, een lamp op ze gaan schijnen! Wij pizza gehaald en daar opeten. Ondertussen kwam er een meneer op een doedelzak spelen. Of zijn vrouw had hem uit huis gestuurd of het gekkenhuis aangezien het niet helemaal zuiver klonk. Zonsondergang bij de Blue Mountains was echt super mooi en de 3 Sisters in het donker met een lamp er op ook super mooi!

Zaterdag had ik een tour geboekt! Abseilen van de Blue Mountains en van een Waterval! Wat was dat super!! Om kwart over 8 vertrek, werd 9 uur na het uitzoeken van wetsuits en schoenen voor de 3 Franzen heren waarmee ik op tour ging. In totaal waren we dus maar met ze 4e en Billy de vrouwelijke tour gids! Eerst naar de Blue Mountains voor een aantal oefen afdalingen. Een van 5m, 18m en 30m! super gaaf! En we konden op de 30m na de andere 2 keer doen! Daarna lunch en toen door naar de waterval! Eerst er nog naartoe lopen een half uurtje aar beneden. Daarna omkleden en door een riviertje na ongeveer 15 minuten lopen, glijden en bommetjes maken kwamen we aan bij de waterval. Billy alles in orde maken en daarna naar beneden gaaf! Super glad maar zoo leuk! Vrijdag had ik al een onderwater wegwerp camera gekocht hoop zo dat de foto’s gelukt zijn!

Morgen vertrek ik richting Brisbane eens kijken wat ik daar allemaal tegen kom!

xx

  • 05 Januari 2014 - 10:14

    Mark En Judith:

    Super In, Leuk verslag weer! Thuis hebben we mijn fotoalbum erbij zodat iedereen er een beetje beeld bij heb voordat jij met de foto's komt :D Veel plezier in Brisbane!! Daar staat een groot reuzenrad, met uitzicht over de hele stad!!


  • 05 Januari 2014 - 10:55

    Mama:

    Wakker worden met een berichtje verslag staat er op ...het hele gezin op ieder zijn eigen laptop lezen en nu gaan we ontbijten Weer geweldig hoor... geniet ze verder.... xxx mama

  • 05 Januari 2014 - 11:17

    Tineke:

    Hallo Ingrid.
    Ik heb weer genoten van je mooie verslag
    Net als bij Judith krijg je het idee dat je mee reist,
    Geniet er van ik kijk uit naar het volgende verslag
    Gr uit een zonnig enschede

  • 08 Januari 2014 - 21:20

    Tante Dieuws:

    Hallo Ingrid, leuk je verslag te lezen. Al vast gefeliciteerd met je vaders verjaardag, ik ga even om de koffie. Veel plezier verder, groetjes

  • 11 Januari 2014 - 22:09

    Tineke En Piet:

    Hoi Ingrid.

    We hebben je verslag weer gelezen,
    wat een belevenissen allemaal.
    Er komt maar geen eind aan dat reizen.
    Geniet er maar goed van
    want er komt toch een keer een einde aan.
    Gr. uit Druten Piet & Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 21019

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: