Van The Blue Mountains naar Frazer Island - Reisverslag uit Frazer Island, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Van The Blue Mountains naar Frazer Island - Reisverslag uit Frazer Island, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Van The Blue Mountains naar Frazer Island

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Januari 2014 | Australië, Frazer Island

Zondag ben ik vanuit de Blue Mountains naar The Entrance gereden. Daar was het zoeken naar een hostel maar uiteindelijk 1 gevonden en door gereden naar een lookout punt. Erg mooi uitzicht over het stadje en zee. Savonds heb ik met een 3 Duitsers film gekeken. Een Engels gesproken actie film met Engelse ondertiteling en nog mocht ik hem aan t einde uitleggen… In Duitsland worden alle films over gesproken. Geen ondertiteling dus.

Maandag ben ik van The Entrance naar Newcastle gereden. Super mooi weer toen ik daar aankwam! Hostel voor 2 nachten geboekt en er was ’s avonds pizza eten met het hele hostel. 7 Dollar inleg en onbeperkt pizza’s eten! Veel pizza’s hadden ze gekocht!! Hele tafel vol ongeveer 50 pizza’s lagen er. Er was meer dan genoeg! Super leuk en gezellig!

Dinsdag ben ik naar Nelson Bay gereden. Jammer dat het erg bewolkt was en winderig dus geen stand weer. Wel kon ik dolfijnen spotten op een boot! Je kon ook nog zwemmen maar daar leek het mij net even te koud voor. Door de wind waren er dus lekker veel golven… Jippie! Kreeg toen ik de boot op ging nog te horen dat ik lekker bruin zag. Halverwege vroegen ze of het wel goed ging. Zag er een klein beetje heel erg wit uit… Gelukkig bleef het daar bij! Terug in het hostel was er bingo avond! Ik met de rest mee naar een kroeg kregen daar een broodje alleen was er geen bingo. We deden een kop en munt spel. Kop handen op je hoofd, munt handen op je kont. De gene die het laatste over bleef kreeg een gratis drankje. Daarna heb ik met de rest lekker zitten praten en drinken in soort van kroeg. Om 10uur sloot die dus is er nog een kroeg open. Dat wist niemand dus zijn we met ongeveer 10 man naar het strand gegaan voor een duik!!

Woensdag ochtend mijn autootje helemaal vol geladen! 4 andere backpackers gingen de zelfde richting op als mij alleen wisten 3 nog niet hoe en 1 met de trein anders. Dus kwamen er 2 Duitsers Kolja en Oli, de Italiaanse/Duitse Lia en de Nederlandse Stefan ik de auto. Jongens achterin meiden voorin! Op naar Port Macuarie! Lia heeft een Duitse Lonley planet en daarin staan allemaal hostels met adressen. Onderweg even gebeld en er was nog plaats dus er gelijk naar toe gereden. Daar hebben de jongens een doos (in Nederland te vergelijken met een krat) bier gekocht en Lia en ik 3 flesjes fruitwijn. Daarna door naar de stijger waar we heel gezellig hebben gezeten en zelfs nog een dolfijn hebben gespot!

Donderdag zijn we naar Grafton gereden. De jongens vinden het erg moeilijk dat ik maar maximaal 3 uur wil rijden op een dag. Van de verzekering mag alleen ik rijden anders zijn ze niet verzekerd en 3 uur is meer dan genoeg (ben ik door heel Nederland heen gereden!) Dus zat er voor hun niets anders op dan een hostel in het boekje te zoeken in Grafton. Eigenlijk vond ik het stiekem wel heel leuk om in Grafton te overnachten alleen al vanwege de naam :). Geen hostels in Grafton dus we moeten we verder! Nou dacht het niet! Eerst maar eens naar het informatie centrum en misschien is een hotel/motel wel wat aangezien je daar een kamer krijg voor meerdere personen en je nu de prijs kan delen. Uiteindelijk is het een hotelletje geworden jongens met ze 3e op een kamer en Lia en ik ook op een kamer! In het hotel aangekomen waren de jongens erg moe van de reis en uitgaan… De jongens gaan graag elke avond uit. Nou kan ik niet zeggen dat ik geen feestbeest ben maar als ik de volgende dag weer een end moet rijden en ze allemaal graag heel in Brisbane wil krijgen heb ik graag een goede nacht! Dus heb ik beneden bij de wifi spot maar een mooie kaart voor papa’s verjaardag gemaakt. Haverwege strompelde een voor een de jongens van de trap ze hadden honger! Onder de middag niet nou niet echt heel gezond gegeten en in het hotel alleen een magnetron dus maar een salade maken! Die klaar gemaakt werd in een koelkast lade van de koelkast aangezien er geen schalen waren. In de winkel plastic borden gekocht ik had al plastic vorken en zakmessen in overvloed! Op het balkon van het hotel gegeten! Mooi uitzicht over de rivier en een mooie zonsondergang.

Vrijdag zijn we naar Byron Bay gereden! Goed hostel kunnen vinden en met ze alle op een kamer (10 personen kamer dus er kwamen nog meer gezellige mensen bij). Bij het hostel hebben we 2 surfplanken gehuurd en zijn naar het strand gegaan wat daar 5 minuten vandaan lopen is. Wat een GOLFEN!! Halleluja! Maar wel super leuk! Als echte Duitser kon Kolja het niet laten om een kuil te graven :)!! Het avond eten werd gemaakt door Oli en Kolja. Pasta maar echt super lekker! Savonds gingen ze weer uit. Ook deze keer ging ik niet mee. Niet omdat ik de volgende dag moest rijden want we verblijven 2 nachten in Byron Bay maar omdat er iets heel leuks stond op de planning voor mij zaterdag!

Zaterdag werd ik om 7.30 am opgehaald door een limousine!!! Op weg naar SKYDIVEN!!! (oftoewel uit een vliegtuig springen ;) ) Gelukkig werd het een mooie dag! Alle wolken vertrokken naar het binnenland en aan de kust verscheen een mooie blauwe lucht! Bij het skydiven aangekomen eerst papierwerk! En niet te vergeten stel dat je parachute niet open gaat en je ergens neerstort wie moeten we bellen! Papa! Ooh maar wel graag morgen in de middag aangezien het z’n verjaardag is! Of ik serieus was! Haha tuigje aan en daarna werd je gekoppeld aan een echte professional in het skydiven! Ik werd gekoppeld aan W! Ja W! ik heb wat met grappige namen hier! Met een busje naar het vliegveldje gebracht. In een inimini vliegtuigje tot boven de wolken gebracht en daar ging de eerste! Ik was als 2de mijn benen eerst naar buiten. Halleluja wat een uitzicht en wat is dit hoog en wat is het koud en en en…. Whaaaa daar gingen we al! Ik in de banaan houding paar backflips, rondjes draaien en daarna met een noodgang naar beneden vallen! WAUW!! Wat gaaf! Zoo cool!! Daarna ging de parachute uit en mocht ik zelfs sturen! Bochtje naar links bochtje naar rechts! Zoo gaaf!! Op het eind nam W het weer over voor de landing en we zijn weer veilig geland! Wachten op de video en foto’s en weer terug met ze 4e in de limo MET Champagne!! In het hostel meteen alles bekeken zo gaaf!! En daarna door naar het strand naar de rest! Weer lekker gezwommen en gezond (ooh ben zo lekker bruin!!) Lia is die dag erg verbrand op d’r rug en Stefan ook verbrand op z’n rug en hij had zijn gezicht alleen met een handafdruk ingesmeerd dus die heeft mooie vingers op z’n gezicht staan! Om 3 uur bedachten de heren dat het tijd is voor lunch… om 5 uur raakte we aan rijst met een prutje maar lekker! Savonds was er live muziek in het hostel dus wijntje erbij en gezellig met het hostel ervan genoten!

Zondag zijn we naar de vuurtoren gereden waar ook het meest oostelijke puntje van Australië was! Als enige met 35 graden de trappen af gehuppeld! En terug weer eehm jaa opgeklommen! Maar super mooi!! Daar na door naar Surfers Paradise! Daar in het hostel in het zwembad water volleybal gepeeld! Savonds was er Cocktails & Dreams avond! Dus de stad hier maar eens verkennen! Club 1 was nogal saai… Club 2 daar speelde een live bandje! Leuke muziek dus! Onderweg kwamen de jongens 2 ander jongens tegen die ons mee namen naar echt een super leuke club! Veel leuke mensen en goede muziek. We kwamen thuis toen de zon opkwam :).

Maandag uitslaap dag! Met ze alle rustig aan gedaan en nog de stad in geweest, lekker in het zwembad gezwommen. Halverwege de dag kwam er nog een ronde Duitse muziek… oftoewel viva holandia en het vliegerlied in Duitse versie. Dan word er gewoon bevestigd dat heel Duitsland in Australië zit! :)

Dinsdag zijn we naar Brisbane gereden. Oli, Kolja en Lia gingen de cv’s inorde maken om morgen te kunnen solliciteren. Ik heb vrij weinig gedaan beetje liggen zonnen op het dak terras!

Woensdag gingen Oli, Kolja en Lia op banen jacht! Ik ben Brisbane invertrokken en wat Stefan gedaan heeft weet ik eigenlijk niet. Savond ben ik met Lia in het Brisbane Wheel geweest. Een enorm reuzenrad! Super mooi en er werd veel informatie gegeven over Brisbane zelf super leuk! Daarna nog even een ijsje gegeten toen met de jongens nog wat gedronken in t park.

Donderdag vandaag heb ik iedereen in Brisbane achtergelaten en ben ik naar Hervey Bay gereden. Daar het dorpje even verkent nou dat is helemaal niets. Savonds dacht ik van poffertjesdeeg pannenkoeken te maken. Maar er was een meisje in de keuken die voor een heel weeshuis pasta had gekookt of ik wat wou. Agh waarom ook niet gezellig toch! We hebben zeker een uur tegen elkaar in het Engels geluld voordat de vraag ‘’waar kom jij eigenlijk vandaan?’’ kwam. Uit Nederland dus…

Vrijdag had ik een tour geboekt naar Fraser Island. Om 7.30 werd ik opgehaald door de bus. Onderweg maar de haven nog meer mensen opgehaald en met een bootje dat plaats had voor zoon 20 auto’s en 100 mensen om naar de overkant gevaren. Er was nogal een sterk windje aanwezig. En aangezien de haven niet echt een haven leek. De loopbrug van de boot werd op de berm neer gelegd en iedereen kon erop lopen en met de 4wiel drive auto’s oprijden. We moesten nog een keer opnieuw aanmeren omdat de wind het bootje had weggeblazen. Opweg naar de eerste stop werd mij duidelijk waarom er alleen maar 4wiel drive auto’s mee gingen. Het pat was geen verhardde weg nee gewoon zand! Of eigenlijk soef soef. Hartstikke mul! We hebben onderweg zoveel mensen stil zien staan! Allemaal vast in t zand! Onze zeer ervaren chauffeur en mega sterke truck/bus kwam gelukkig niet vast te staan! In de bus raakte ik aan de praat met 2 Nederlanders Kees en Vera. Hun kinderen waren ook allemaal eens in Australië geweest en nu moesten zij er ook maar eens kijken. Daarna met de Canadese Ka Hing. Zij was ook alleen dus zijn we naast elkaar gaan zitten. Niet dat we in de bus veel gepraat hebben. Zodra de chauffeur de bus startte vielen haar ogen dicht. Eigenlijk best een prestatie aangezien we behoorlijk doorelkaar zijn geschut en ze niet wakker werd! Eerste stop een wandeling door het bos onderweg zeer aparte bomen tegen gekomen. Hol klinkende bomen, witte bomen maar ook grappig groeiende bomen. Ook liepen we langs een beekje wat in t beging helemaal geen beekje leek. Het water was zo stil en helder dat je het amper zag! Stop 2 was koffie, thee, koekje en zwemmen break. Volgens de chauffeur was het water zeer schoon drink water, zwommen er geen enge beesten in (denk aan haaien, krokodillen of jellyvisjes) en als je erin zwom was het zo goed voor je huid dat als je eruit kwam je tien jaar jonger was met een super zacht huidje. Ik lijk nu dus weer 10 jaar!!! Daarna door naar het resort op het eiland voor de lunch! Voordat we de boot opgingen kregen we een papiertje met het menu erop. Van sandwiches tot salades, vis en vlees echt genoeg keuze! Toen we van de boot gingen keuze doorgegeven zodat we er niet lang op hoefde te wachten. Top!! En goed dat het was! Nomnomnom!! Daarna door naar het strand. Zelfs daar had je een snelheids limit! We mochten niet harder dan 80! Onderweg nog een dingo gespot! Oftoewel een kruising tussen een hond en een vos dus ookwel de wilde hond genoemd! Ik wil er een in m’n tas mee naar huis!!! Daarna door naar een scheepswrak. Een schip uit Nieuw-Zeeland dat in 1938 is aangespoeld omdat een Japans schip hem ramde. Toen door naar een creek. Daar kon je het water in springen en weer zwemmend terug komen. Ka Hing en ik waren eigenlijk alleen naar t einde gelopen om foto’s te maken. Maar daar aangekomen leek het ons toch wel leuk om door het water terug te lopen. Dus kleren uit bikini hadden we toch al aan en het water in. Koud in het begin! Door het water weer terug gelopen naar de bus en toen moesten we alweer terug naar de boot. Daar aangekomen hadden we nog 6 minuten. Dus Ka Hing en ik er rustig naartoe gelopen foto’s maken bordjes lezen komen we bij de boot aan mogen we er gelukkig nog net op. Hadden we hem toch bijna gemist haha. Daarna ben ik weer bij m’n hostel afgezet en heb ik vandaag de pannenkoeken van poffertjes deeg gemaakt en ze waren gelukt!!!

Morgen vertrek ik weer meer richting Cairns op de borden staat dat het nog zoon 1500 km is dus nog een aantal km te gaan!!

Xx

  • 20 Januari 2014 - 08:49

    Mama:

    Hey Ingrid wat een leuke foto's en wat weer een verhaal, dan lijkt het hier wel saai.. maar dat is niet zo hoor. Vrijdag de 10de savonds hadden we papa's verjaardag voor de vrienden gevierd, en zaterdag overdag voor de familie en de rest van vrienden en buren. De nieuwe keukenstoelen kwamen vrijdag morgen binnen dus was dat geen mooi verjaardags- kado? Maar de lashelm van de kids, fel gekleurd kreeg zeker genoeg belangstelling. S avonds naar Henk Jimmink die vierde ook dat ie 50 werd, ook weer zeer gezellig.
    Ondertussen hebben wij ook onze vakantie geboekt we met z'n allen naar Isarël , nu daar hebben wij ook zin in, naar het mooie weer en niet al te lang vliegen, kortom we gaan het beleven :)
    En verder is er van de week beton gestort in de schuur (hij lijkt nu nog wel groter) en de houtwal verlengd en afgelopen zaterdag samen met Gijs de takken aangevuld, ziet er ook weer strak uit. Judith, Mark en papa nog naar een trekkertrek feest geweest. Suzan weer gezellig thuis van het weekend, uiteraard weer gewerkt bij Spyz, de tokko zat weer vol dus lekker druk daar.
    En zondag hebben we gewandeld in Schoorl , koffie in de Berenkuil, daarna klaverjassen Judith en Mark konden het deze keer niet winnen:( en uiteraard boer zoekt vrouw gekeken en daarna gingen ze naar Utrecht en door naar Molenaarsgraaf. en ik ga zo te sporten het is weer maandag. veel liefs mama xxx

  • 20 Januari 2014 - 09:15

    Judith:

    Ooooohhhh super In!!! Cairns ga je ook super leuk vinden!! En duiken hea?!!!
    Succ6 ben alweer benieuw naar je volgende verslag!!

  • 20 Januari 2014 - 09:34

    Mark:

    Leuk verhaal weer Ingrid!
    Maar als ik het goed begrijp heb je 3 flessen fruitwijn op, op een stijger en vervolgens zag je een dolfijn?
    Jaja, alcohol maakt meer kapot dan je lief is ;)!

  • 20 Januari 2014 - 09:50

    Jeanet:

    Hoi Ingrid,

    Weer een lekker verslag vol met HOOGTE -punten (letterlijk). Ook de foto's zien er super uit. Hier alles z'n gangetje. Kijk weer uit naar jouw volgend verhaal, 't is net of ik dan weer verder mag lezen in een leuk boek! En ook hoor ik het jou echt vertellen, zooo Ingrid. Liefs en groeten, Jeanet

  • 20 Januari 2014 - 09:50

    Elisa:

    Ja hoor, zit ik dan in mijn kloffie op de bank, zoblij als een kind want ik mocht uitslapen vandaag..
    boehoe.. inderdaad wat lijkt ons leventje dan saaaaai. Volgens mij is het nog blue monday ook ha ha. Bedankt! Nee hoor heerlijk verhaal zobij mijn eerste kopje koffie.
    Was je niet ziek na dat skydiven? Al die rondjes draaien in de lucht whaaaa stoer hoor.
    Geniet er verder lekker van, het klinkt allemaal geweldig.
    Dikke kus vanaf de bank in julianadorp.
    Elisa xxx

  • 20 Januari 2014 - 12:08

    Susan:

    Hey Ingrid,
    Leuk om je belevenissen te lezen, mooie foto's ook van het skydiven!
    Nu op naar het Great Barrier Reef en the Whitsundays, echt een aanrader.
    En een lekker temperatuurtje, ben jaloers.... Hier in NL is weinig aan, het wil maar niet winter worden, een beetje nietszeggend weer nu. Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag!
    Veel plezier, groetjes Susan


  • 20 Januari 2014 - 13:04

    Wout:

    Hallo Ingrid wat weer een leuk verslag

    Gaaf hoor dat skydiven lijkt mij cool

    Tineke vond jou verslag ook erg leuk en was blij dat ze jou even had gesproken via
    Skype

    Foto,s waren ook erg mooi.

    Zal mij benieuwen hoelang je over die 1500 km doet laat maar horen.

    Nou de groeten van ons wouterkabouter

  • 20 Januari 2014 - 16:30

    Ageeth:

    Hey Ingrid, eindelijk weer een verslag mooi verhaal weer, je leert ons wel lang wachten deze keer.
    Ik zie je al zitten, mooi pasta eten met een meisje en na een uur Engels kwekken, erachter komen dat je allebei uit Nederland komt, haha.
    Leuke foto s, dan kan ik echt zien dat je een lekker kleurtje hebt gekregen.
    Hier alles oké, heb je in Australië ook bloembollen? Het zal wel te warm zijn daar. Ik heb al weer de tetten en blauwe druifjes in huis hoor, gezellig.
    Tot de volgende keer, doehoeg.

  • 02 Februari 2014 - 19:01

    Tineke Meeuwsen:

    Hoi Ingrid

    Je verslag weer gelezen en de foto's bekeken.
    je bent wel druk met alles te bekijken
    en die lange afstanden die je aflegt om weer ergens anders heen te gaan.
    ik vind het knap hoor.
    Geniet er maar van,veel plezier.
    Gr. uit Druten.
    Piet & Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frazer Island

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 21025

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: