Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Van Adelaide naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Van Adelaide naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 December 2013 | Australië, Melbourne

Donderdagmiddag ben ik vertrokken uit Adelaide naar Menigie 2 uur volgens Tom mooi om even aan de auto te wennen en links rijden. Eerst nog een stukje door Adelaide en daarna een ruim een uur 110 km/h rijden op dezelfde weg cruise control aan en om 6 uur was ik er. Tja wat valt er te zeggen over Menigie niet veel het is een doorlopende weg met winkeltjes nog een weg ernaast met huizen en aan de andere kant de zee. Een motel gespot. Naah nee doen we niet. Wel even de benen strekken en van het uitzicht genieten over zee. Door naar het volgende plaatsje Kingston SE. Tom ingesteld weer 2 uur rijden maar nu begint het gelijk met 115 km voor de volgende afslag!! Gas geven dan maar! Rond 8 uur inderdaad gearriveerd in Kingston SE opzoek naar een hostel. Daar laten we Tom naar zoeken 20 hotels/motels in de omgeving geen backpackers plek op de lijst. Inni mini manie mee jij bent vandaag het gelukkige motel. Daar aangekomen 120 dollar voor 1 nacht maar voor mij 99 dollar!!! Viel stijl achterover!!! Oké waar is een goedkoper motel of backpackers plaats mevrouw? Nou een motel wat ik aan het begin voorbij ben gereden dus ik weer terug. Toen ik daar aankwam dacht ik slaap nog liever in mijn auto!!! Nee echt niet! Maar had onderweg een ander motelletje gespot zag er goed uit gewoon proberen. Daar aangekomen hadden ze een kamer voor me vrij met een tweepersoonsbed! Voor eren backpackers prijs. Tussendoor moest ik nog even wachten want het was ook een cafétje en iedereen wou bier. Dus ik half onderuitgezakt aan de bar kwam weer overeind toen ik de fles likeur 43 zag! Niemand kent het hier schande! De vrouw achter de bar had iedereen weer voorzien van bier en zag mij heel blij kijken dus vroeg wat er was. Ik zei dat ik zoo blij weer van die fles en dat ik dat in Nederland ook drink met Malibu en sju. Had ze nog nooit van gehoord aan d’r collega gevraagd die kon het ook niet jammer jammer jammer! Maar ze gaf mij de sleutel en zei kijk eerst maar of je het wat vind. Oké ik naar boven kamer in stond een bed en een kast niet meer. Maar het bed lag goed en dat had ik nodig. Ik naar beneden helemaal top en gevraagd of er nog wat te eten viel had nog helemaal niet gegeten nou sloot de keuken net maar Sam (de barman) kon nog wel 2 inniminni pizza’s voor mij klaar maken. Super! Spulletjes wat ik nodig had uit de auto gehaald in de kamer gedumpt en etennn! Tussen door nog een jongen voorzien van vuur voor z’n sigaret met de aansteker in de auto. “Jij moet mee naar binnen krijg je een drankje van mij.” Nou zet even mijn auto op het privé parkeerplaats van het hotel en blijf er slapen dus zie je zo wel. Terug aan bij de bar stond de pizza al op me te wachten en Sam klaar met de flessen hoe maak je jou drankje. Sam ook even proberen er kwam gelijk een 2de glas aan! Na de pizza raakte ik in gesprek met Damian. Komt uit Adelaide was hier voor z’n werk en vroeg wat ik hier deed. Nou ik ben opzoek naar de Great Ocean Road en daarna door naar Melbourne voor kerst ofzo. Nou ik heb vroeger tours gedaan binnen 3 dagen kan je van Melbourne naar Adelaide rijden kan je wel wat tips geven over wat leuk is om te zien. Nou daar kwam het grote Hema boek. Jaa Hema! Is hier geen winkel maar maakt boeken met wegen door heel Australië en vergroot de delen! Super met hem een plan gemaakt hoe ik naar Melbourne via the Great Ocean Road ga rijden super leuk! Van Demian kreeg ik daarna het boek mee kon ik zeker weten niet verdwalen in Australië! Gaaf! Daarna ging de bar dicht aangezien het gewoon donderdag was maar Damian, Sam en ik bleven nog even zitten voor een drankje gezellig!!

Vrijdag dag 1 van ons reis schema gaan volgen naar MT Gambier toe en tussen door naar Carpenter Rocks scheen heel mooi te zijn. Op de borden stond dat ik er was alleen weet ik het niet echt zeker. Het was een strandje met rotsen en een trappetje waar weinig mensen op hebben gelopen aangezien er meer plantjes in de weg zaten was het moeilijk omhoog te komen. Maar het is wel gelukt! Eigenlijk een beetje jammer dat het bewolkt was maar evengoed erg mooi! Daarna door naar MT Gambier want daar is de blue lake. Mooi!!! Nu zoo mooi blauw water. Omringt door rotsen en ontzettend diep wel 80 meter!!! En vol met drinkwater! Je kan er ook niet dicht bij komen. Maar zoo mooi echt. Het is dat het zo diep is anders kon je de bodem zien! Ernaast is er de Valley Lake waar je met bootjes in kan varen enzo dus geen drinkwater maar ook heel mooi!

Zaterdag vandaag ben ik van MT Gambier naar Portland gereden. Onderweg een aantal stops. De eerste stop was bij The Princess Margaret Rose Caves. Kom ik daar aan om 5 over 12 en een tour startte om 12 uur en de volgende tour pas om 1 uur net telaat dacht ik, gelukkig niet want we zitten in Victoria en dan gaat de klok een half uur vooruit! Dus maar 25 minuten wachten. Lunch tijd! Om 1 uur tour in de grot met een gids die van alles over de caves vertelde. Daarna nog door het park gelopen dat was boven op een berg met heel mooi uitzicht over een rivier en de rest van het park! Door naar het volgende punt Cape Bridgewater. Daar konden we zeehonden spotten volgens Damian. Daar aangekomen was het een surf strand volgens de strandtent was ik een parkeerplaats te vroeg getopt zoon 200 meter verder was de stop voor de zeehonden. Dus daar naartoe gereden auto geparkeerd en op weg. Je kon er met een boot naartoe of lopend maar dan zag je het alleen van bovenaf een berg. Na ong 600 meter moest de haven van die boot er zijn. Het enige wat ik zag was een stijger waar mensen aan het vissen waren. Dan zal het wel iets verder zijn. Nou voordat ik het wist was ik die berg aan het beklimmen. Halleluja!!! Wat een klim! Gelukkig was er wel mooi uitzicht over het strand en zee. Boven gelukkig wel een aantal zeehonden gespot! Weer terug naar beneden toch een stuk makkelijker! Daarna door naar Portland gereden voor de nacht. Kom ik aan om half 7 informatie gebouw gesloten… Nou dan Tom maar loslaten op de hotels eerst een aantal keer flauw gevallen van de prijs maar uiteindelijk wel een prachtig hostelletje gevonden! Daar trad ’s avonds een live bandje op dus daar maar even gekeken! Was gezellig!!

Zondag ben ik naar Halls Gap gereden. Volgens Damian mooi uitzicht en watervallen! 2 uur heen 2 uur terug tja je moet er wat voor over hebben. Kom ik aan in Halls Gap een klein plaatjes onderaan de bergen klink er toch een raar geluid. Nee he zal toch niet wat met m’n auto zijn, radio en airco uit nog steeds het rare geluid te horen. Auto parkeren en uitzetten. Nog steeds het rare geluid te horen. Ik uitstappen word het geluid alleen maar harder! Gelukkig niets aan de hand met m’n auto! Op naar de informatie centrum voor wat meer informatie over de bergen hoe ik op de plaatsen kom die Damian had verteld en wat meer teweten komen over het rare geluid. Daar kreeg ik een map met route beschrijving alles met de auto te bereiken soms even lopen maar dat is niet erg! Het geluid dat ik hoorde kwam van een insect af zo groot als een mus ongeveer en kwam elke 7 jaar weer terug in de stad. Of ik er nou blij van moest worden kon de vrouw het niet over eens worden aangezien ze een hoop herrie maakte! Uitzicht punt 1 was Boroka lookout de weg ernaartoe was een leuk slinger weggetje! Maar het uitzicht was echt super! Van de berg naar beneden uitzicht over het plaatsje Halls Gap, meertjes en bomen! Door naar de watervallen of eigenlijk McKenzie falls. Half huppelend en springend de trappetjes af naar beneden naar de watervallen!! Moooi!! Even gezeten en van het weer genoten, voetjes in het koude water van de waterval laten badderen heerlijk! Daarna de berg weer op, wantja wat je af ga moet je op. Nou dat ging niet huppelend en springend kan ik je vertellen!! Boven dacht ik even een ijsje te scoren kraam net 3 minuten dicht dan maar aan de ijsthee… Door naar het volgende punt The Balconies. Onderweg er naartoe wel 3 Nederlanders tegen gekomen. Liep erachter en ze waren aan het praten met elkaar, wat voor taal spreken ze voor me waar komen ze vandaag dacht ik. Tjho het lijkt wel Nederlands!!! Na 5 minuten :). Woooow!!! Bij het uitzicht punt, wat overigens heel mooi was met bergen op de achtergrond, nog gekeken waar nou het noorden zat deze keer aan de andere kant dan de vorige keer dusja er klopte iets niet! Haha! Om 6 pm naar mijn overnachtingsplek gereden 2 uur verderop. Aantal kangoeroes dachten leuk te zijn en even langs huppelen wanneer ik eraan kwam oftoewel ze speelde met hun leven (en mijn leven). Maar wel veilig aangekomen in het hostel in Warrnambool!

Maandag part 1 van The Great Ocean Road! Dat startte voor mij bij Bay of Islands. Mooi mooi mooi!! Daar heb ik Stefan uit Zwitserland leren kenen ook een backpacker helemaal alleen en heeft ook een Ford Falcon grappig! En aardappel boer! Daarna door naar Bay of Martyrs ook mooi! Even wat gegeten in Peterborough met Stefan. Wel grappig we reden elke keer achter elkaar aan dus zagen elkaar bij elk punt weer. Door naar Grotto, London Bridge, The Arch en Scenic Lookout gezien. Daarna kwamen we rond half 5 pm aan in Port Campbell opzoek naar een backpackers plaats en aangezien Stefan en ik al de hele dag toch zoon beetje samen op pad waren hebben we ook samen spaghetti gemaakt! Geweldig eerst nog even teenslippers halen voor Stefan want die had hij nog niet… De sukkel ben je in Australië zonder teenslippers en allen maar dichte schoenen. Daarna naar de supermarkt (die we eerst 3x voorbij waren gelopen) inkopen gedaan voor de spaghetti en weer terug naar het hostel koken. We leken net een setje, daar zag iedereen ons ook voor aan maargoed! Dan ga je je er ook na gedragen he: “Can you give me the spoon darling?” haha was echt heel gezellig!

Dinsdag part 2 van The Great Ocean Road! Weer een aantal hoogte punten gezien! Stefan en ik gingen weer samen op stap. Loch Ard Gorge, Thunder Cave, Sherbrooke River, Mutton Bird Island, The Wreck, Island Archway, The Razorback en natuurlijk de 12 Apostles kwamen we tegen. Mooi, mooi, mooi!! Na de 12 Apostels nog even het strand (Gibsons Steps) ernaast gezeten Stefan met kouwe spaghetti en ik met het restje Ben & Jerry ijs :) nomnomnom!! Toen waren de bekendste punten van The Great Ocean Road op en begonnen we aan de slingerweggetjes. Eerst een bord met dat je max 80km/h mag rijden en nog geen 5 meter verder een bord met dat de weg gaat slingeren en de adviessnelheid 45km/h is… harder dan de advies snelheid wil je ook niet!! Onderweg raakte ik Stefan kwijt allebei bij een ander uitzicht punt afgeslagen ofzo. Maar toen ik net weer ingecheckt had bij m’n hostel in Apollo Beach checkte Stefan net na mij in. Serieus heb je keuze uit 5 hostels kiezen we allebei de zelfde! Samen eten maar weer? Dit keer op het menu aardappels jaaa aardappels. Voor mij gebakken voor stefan gekookt. Ik nog met groente erbij en vlees. Stefan keek heelmraar toen ik vroeg wat voor groente we er bij zouden doen dus deed die het met alleen vlees erbij. Die avond kreeg ik slecht nieuws uit Nederland. Met opa gaat het niet goed.

Woensdag ben ik in Apollo Beach gebleven. Even aan het strand gelegen buik en rug bij kleuren. Terug in t hostel al het zand eraf gespoeld net weer terug in m’n kamer kreeg ik een telefoontje. Papa opa is op z’n verjaardag overleden. Gelukkig werd ik in het hostel goed opgevangen, kreeg spontaan van mensen een knuffel, zakdoekjes of water. Maar zonder familie om me heen voel ik me voor de eerste keer best eenzaam. Gelukkig gaan we proberen via skype mij overal bij te betrekken, want terug vliegen is niet echt geen optie.

Donderdag part 3 van The Great Ocean Road! Slinger de slinger de slinger weg!! Maar wel mooi!! Langs het strand en zee super warm! Nog even naar Sheoak Falls gelopen, 9 liter water op! Maar wel mooi! Daarna afkoelen in de zee kwam een strandje tegen lekker!! Daarna kwam ik aan in Lorne. Opzoek naar een hostel en daarna door naar de Erskine Falls. 10 km slingeren en daarna was ik er nog even naar beneden huppelen/springen. Mooi, mooi, mooi!! Weer! Konden we ook nog dichter bij komen. Moest je alleen wel uitkijken voor: niet al te besten wegen, gladheid, bomen die plots op je kunnen vallen (jaaaa zo gaf dat plaatje het aan!) en slangen! 2 meter verderop een bord dat je het beter niet kan doen als je geen ervaren wandelaar bent wegens moeilijke weg. Nou heb het op m’n teenslippertjes gered hoor… Ben ook zeer ervaren! Hahaha!! Daarna door naar Teddy’s Lookout. Uitzicht over rechts zee en links bergen en boompjes! Toch onderweg is er een deel van mijn gedachte thuis en vooral bij opa. Na vandaag weer wifi gevonden en dan komen er allemaal lieve berichten binnen van iedereen. Dat maakt mij tot een natte dweil die uitgeknepen word. Ook onderweg gebeurd ook dat soms vandaag wou ik een ijsje gaan kopen, nou krijgen we van opa en oma altijd ijsgeld, dusja elk ijsje op vakantie is van opa en oma daar ging de dweil.

Vrijdag part 4 van The Great Ocean Road! Het werd na 5 weken anti paard te hebben geleefd wel weer eens tijd om onder de paarden te komen. Naja onder erop eigenlijk. En waar is dag nou mooier dan bij The Great Ocean Road! Aangekomen bij een soort manage zonder stallen duurde het nog een uurtje tot de volgende rit begon ach eten we nog even een broodje aan de kust. Weer terug moesten we een formulier invullen dat je dit op eigen risico doet. Wantja paardrijden is harstikke gevaarlijk!!! Krabbeltje en datum hoppa. Ehumm mevrouw wilt u nog even invullen hoe vaak u paard gereden hebt. Tuurlijk. De keuze bestond uit: 0 tot 5, 5 tot 10, 10 tot 20, 20 tot 50, 50 tot 100 en 100+. Nou was erg moeilijk om in te vullen. Een zeer ervaren ruiter was ik dus. Daarom kreeg ik Ginger. Qua uiterlijk de vrouwelijke versie van Silco met lange manen. Ook gingen er 2 fransen mee en familie Chinees. De kinderen mocht de juf engel en aardappel noemen… Een van de fransen een jongen van ongeveer 15 jaar was ook een ervaren ruiter dus werden wij achteraan geplaatst om iedereen op te vangen. Voordat we op het paard gingen zitten kregen we een snelle uitleg over hoe we moesten paardrijden. Bokken deden ze niet maar als ze nou te snel gaan lopen hou dan het touwtje aan je zadel vast (zodat de handen laag bleven), leun iets naar achteren en benen iets naar voren. Serieus???? Benen naar voren??? Die moet eens les bij Liane krijgen leert ze het snel af! Goed iedereen op het paard gehesen en rijden dan maar! Onderweg werd het draven uitgelegd en konden we wel stukjes van 5 meter draven. Ginger had al favoriete hobby dwars door bomen heen te lopen. Jippie. Onderweg mochten het Franse jongentje en ik wachten en er later in galop achteraan omdat wij ervaren waren. Het Franse jongetje durfde niet omdat zijn paard nogal moeilijk onder controle te houden was… ze liepen kont aan kop… maargoed blijf wel alleen achter! Nadat ik oké uit de verte hoorde mocht Ginger eindelijk naar de rest toe! Zoo blij was ze toen ze daar aan kwam dat ze een bokje gaf. Een bokje van wel 10 cm hoog stelt echt niets voor maar ze kreeg het wel voor elkaar om de juf boos te krijgen, de Chinezen bang, het Franse jongetje blij dat hij het niet gedaan had en mij aan de slappe lach! Geen enkel paard kan zich onder mijn kont netjes gedragen! Heerlijk paardrijden!!! T werkt ook therapeutisch gezien voor het verdriet van opa, kon dit keer wel (na het paardrijden) een opa en oma ijsje kopen zonder de dweil uit te knijpen! Maar er gewoon van genieten en aan alle mooie herinneringen aan opa te denken! Daarna door op The Great Ocean Road naar Bells Beach een beroemd surf strand!! Opzoek naar knappe surf dudes! Nou er was harde wind, kleine golven, en weinig zon. Heb ik dit. Geen knappe surf dudes! :(

Zaterdag part 5 van The Great Ocean Road! Of eigenlijk de laatste kilometers. Ik kan het zeggen heb de hele Great Ocean Road gereden en gezien! Hoogtepuntje!! Door naar Wilsons Promontory een natuurpark met het noord/zuidelijkste puntje van Australië. 4 uurtjes rijden en je bent er. Maar doordat we nog wat stops hadden op the Great Ocean Road. Kwam ik er te laat aan om de route van 5 uur naar het uitzicht punt te lopen. En aangezien het een beetje regende dus niet zo lekker weer was het ook niet echt een aanrader! Dan maar de andere mooie plekken van t park bekijken. Ondanks de regen ook erg mooi door naar. Daarna door naar Wonthaggi voor de overnachting.

Zondag ben ik naar Phillip Island geweest. Een eiland wat onder Melbourne ligt. Daar wou ik eerst afslaan naar een informatie punt maar miste de afslag. Helaas was de volgende afslag die van de chocolade fabriek, ik hoefde niet meer te sturen mijn auto reed vanzelf! Wat erg was dat echt alles van chocola zelfs de ticket!! Onderweg waren er spelletjes die je kon spelen. Een houten balletje die naar beneden kwam rollen en met een pinguïn naar je toe moest slaan. Simpel, je mocht elk spelletje 6 keer proberen anders zou iedereen het onbeperkt spelen, ik mocht na het spelletje 6 balletjes in m’n zak stoppen :). Ook een spelletje met een ooievaar waar het balletje ut z’n bek kwamvallen moest in het juiste richeltje vallen om bij je te komen. Kwestie van geluk eigenlijk maar ook een aantal balletjes gescoord! Elk houten balletje werd bij de uitgang omgeruild door chocoland balletjes! Nomnomnomnomm!!! Nog een chocolade val gezien en de letter R van chocolade geschreven. Daarna toch maar weer terug naar het informatie punt daar wat informatie gevraagd. Er was ook nog een soort van boerderij, zeehonden spotten en pinguïns spotten. De boerderij was niet zo interessant dus door naar de zeehonden. Geen zeehond te bekennen maar wel veel iets te veel meeuwen en 2 pinguïns gezien! Voor de pinguïns moest je betalen maar er werd mij verteld dat er niet veel aan was dus had toch al pinguïns gezien dus ben naar m’n hostel waar ik met papa en mama voor de 2e keer verbinding heb gemaakt in het crematorium om zo morgen toch bij de begrafenis van opa te zijn. Zo super dat mama dit allemaal voor mij wil regelen! Via de telefoon het internet overschakelen naar haar laptop om zo skype verbinding te maken tijdens de uitvaart! Echt geweldig!!

Maandag ben ik na een slechte nacht naar Melbourne gereden. De slechte nacht kwam door een man die de hele avond bomen aan het zagen was. We sliepen met ze 10e op de kamer en een meneer hield de hele kamer wakker. Ben er midden in de nacht nog wel uit geweest om hem ook wakker te maken met de woorden: meneer u snurkt en er zijn meer mensen die willen slapen! Maar dat heeft maar mogen helpen voor hoogtes een half uurtje daarna ging hij weer vrolijk verder grrrrr. Maar goed het hostel in Melbourne was geboekt dus alles wat ik dacht nodig uit mijn rijdende kleding kast gehaald en naar m’n kamer waar ik op dat moment alleen was. Melbourne maar eens in! Stad verkennen boodschappen doen nog een power tukkie gedaan aangezien voor mij vannacht om 12uur de uitvaart van opa was. Om 12uur werd ik door mama gebeld op mijn Australische nummer. Ze wou het niet avonturieren om mij bij het raam te zetten en dan misschien internet verbinding te verliezen en ik alles zou missen omdat ze dan niet kon ingrijpen. Daarom had ze met een van de werknemers daar gesproken en werd ik bij een geluid box neergelegd zodat ik alles kon verstaan wat er door de microfoon gezegd werd! Super ik heb alles kunnen volgen! Via de app kreeg ik foto’s van alle bloemen en hoe opa erbij lag zo mooi! De zwaarste momenten voor mij waren dat er kaarsen werden aangestoken door de kleinkinderen dus door Judith, Suzan, Menno en Danique en het stukje wat door hun gezegd werd. Daar hoorde ik gewoon bij! Ze staken dan wel ook een kaars voor mij aan maar toch. Het was niet makkelijk. Gelukkig had ik de kamer voor mij alleen en kon daar mijn telefoon op luidspreker. Na de uitvaart was de condoleance en daarna zouden ze bij Fore een broodje eten. Of ik daar ook bij wou zijn. Tuurlijk! Heb anderhalf uur mij vermaakt met een film kijken en vervolgens iedereen gezien via skype dat deed me goed. Ondanks dat ik zo ver weg ben hebben zoveel mensen ook aan mij gedacht met lieve berichtjes! Echt te veel namen om op te noemen maar allemaal super bedankt! Het heeft me echt allemaal geholpen!! Via skype weer opgevrolijkt door iedereen waardoor ik rond 5 ’s ochtends naar m’n beddje kon vertrekken!

Dinsdag was een rustige dacht omdat ik zo laat pas was gaan slapen was ik ook weer laat wakker. Heb de dag in het hostel doorgebracht. Filmpje kijken, met iedereen lekker babbelen lekker gezellig!

Woensdag 1ste kerst dag 25 graden!! Whoeeeehoeeeee ik heb een warme kerst. Ik ga naar buiten in een korte broek, hemdje en slippers!! Met kerst!!! Ik was van plan om naar het strand te gaan maar onderweg toen ik door het park liep kwam ik mensen tegen van gister. Of ik er bij kwam zitten. Tuurlijk gezellig!! Lekker in het park gezeten en veel lol gehad. Veel zijn er alleen dus zijn wij de familie met wie je kerst viert! Lekker in de zon afentoe wat afkoeling zoeken in de schaduw van de bomen wat ook gewoon warm is! Heerlijk!! ’s Avonds was er in het hostel een kleine kerst viering. We kregen snoepjes, glu wijn en een klein kadotje. Je moest hem uit elkaar trekken om hem open te maken. Er zat een super mooie kroon in en iets waarvan ik nog steeds niet snap wat het nou moet voorstellen! :) Om 8 uur zou er een film beginnen dat werd 9 uur. Maar wel gezellig ondertussen heb ik een Nederlandse kamergenoot gekregen maar vaak praten we Engels tegen elkaar. Aangezien zij voor 7maanden al in Australië zit en er nu pas voor 2 weken een Nederlandse vriendin is overgekomen voor een maand (zit jammer genoeg in een andere kamer). Ik heb de laatste week veel geskypet met thuis maar hier praat je aldoor Engels. Dus is het toch elke keer weer schakelen.

Donderdag 2e kerstdag weer lekker warm! Ik ben vandaag met Nadia, Nick en Dodley opstap geweest! Nadia is een vriendin van Judith die ze in Hawaï ontmoet heeft. Nick is haar vriend en Dodley de hond! We hebben eerst een echt Australische film gekeken omdat het wat begon te regenen. Daarna was er een mooie blauwe hemel en zijn we naar het strand gegaan! Het honden strand! Eerst nog even luxe fish and chips gehaald voor de lunch en dat op het strand opgegeten. Het strand is helemaal afgezet zodat de honden er lekker los konden lopen. We waren niet de enige! Het hele strandje vol met honden. Zeer gezellig voor Dodley maar ook voor ons! Lekker kijken naar spelende honden in het water. Genieten van de zon en het eten. Super! Dodley is echt een super lieve hond die ontzettend hoos kan springen voor een opgevoerde jack russel en een keer heel hard op ons af kwam rennen en over het eten heen sprong. Daarna na door naar de stad en een parkje ook heerlijk en gezellig!

Vandaag vertrek ik uit Melbourne opweg naar Sydney om daar oud en nieuw te vieren! Het autorijden gaat me goed af aan de verkeerde kant van de weg ;)

xx

  • 27 December 2013 - 11:16

    Mama:

    Pracht verslag en hele mooi foto's, veel plezier verder liefs xxx mama

  • 27 December 2013 - 14:09

    Ageeth:

    Hey meis, rare week was dit he, fijn dat je er toch "bij kon zijn"
    Wat weer een lange lap tekst, knap hoor en erg leuk om te lezen.
    Wat moet het heerlijk voor jou zijn geweest om weer een keer op een paard te zitten, grote oren had Ginger zeg, leek wel een ezel.
    Hier is het regenachtig, dus als het even niet hoeft blijf ik lekker binnen, jaloers op jou mooie weer!
    Nou we lezen weer van je in het nieuwe jaar, veel plezier in Sidney. xxx

  • 27 December 2013 - 18:51

    Cynthia:

    Mooi verslag Ing!! Ik wens jou alvast een onverget
    elijke jaarwisseling daar in Australie!
    Tot volgend jaar met weer een nieuw verslag. X


  • 27 December 2013 - 20:13

    Tineke:

    Een heel erg mooi verslag, en erg leuke foto's heb je verslag vanmorgen al vroeg gelezen en de hele dag er over lopen denken zo uitgebreid ,leuk dat je weer paard gereden hebt wij hopen dat je een erg leuke jaarwisseling hebt daar in sidney want ik herinner de mooie foto's van Jüd nog spectaculair geniet er van hoor Gr van ons twee

  • 28 December 2013 - 09:49

    Gerda Boekel:

    Hoi Ingrid!
    Wat weer een prachtig verslag en wat maak je weer veel mee. Je schrijft erg leuk over de dingen die je hebt meegemaakt. Groetjes,
    Gerda xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 21017

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: