Sydney & Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Sydney & Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Sydney & Perth

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 November 2013 | Australië, Perth

Hooooi allemaal!!!!

Zaterdag om half 7 am geland in Sydney na iets wat onrustige vlucht. Zat dit keer naast een papa en een mama figuur. Papa figuur sliep de hele vlucht, mama figuur had nogal last van hoofdpijn. Dus maar geholpen met aspirientjes vragen, ja mevrouw neem er nou maar 2 is beter dan 1!! Eindelijk aangekomen snel opzoek naar een hostel. Waarom weet ik niet maar geen hostel had een bedje voor me, oftoewel alles was vol! Op naar de mac met gratis wifi en op internet maar eens zoeken naar een hostel (ondertussen was het 1pm…). Daar gelukkig een gevonden voor 2 nachten!! Met de trein naar het plaatsje toe daar loop ik eerst de verkeerde kant op om vervolgens door een aardige meneer naar de juiste plaats te worden gewezen. Half 3 pm kom ik eindelijk compleet gebroken aan in t hostel. Heb een kamer voor mezelf met een 2 persoon bed!!!! :D :D :D Even een power tukkie gedaan en de stad in Sydney verkennen! Mooie stad!!

Zondag een dag met alleen maar REGEN, REGEN, REGEN en nog eens REGEN. Aangezien ik geen plu had en ze in het hostel kaartspelletjes deden en vroegen of ik mee wou doen heb ik het grootste deel van de tijd binnen gezeten en diverse kaart spelletjes gedaan. Rond 5 pm werd het eindelijk droog tijd om naar buiten te gaan! aangezien de wekker voor de volgende dag om 3 am ging vanwege een vroege vlucht naar Perth optijd naar bed gegaan!

Maandag hallo Perth!!! Een rustige vlucht, zat naast een meisje van ongeveer mijn leeftijd begon meteen met een film te kijken dus ik ook maar. Aangekomen met de taxi naar het hostel gebracht en daar kreeg ik een kamer met 4 bedden/2 stapelbedden. Op de kamer slapen op dat moment nog 2 andere, een oudere mevrouw van ongeveer schat ik 40 en Margo een frans meisje die werk zoekt in Perth. Eerst maar eens Perth verkennen. Het hostel ligt op ongeveer 10 minuten lopen vanaf het centrum oftoewel de stad. Zeer gezellig!! Onderweg kom je langs een pleintje waar elke dag een Ben&Jerry ijskraampje staat ooooh wat eruuuggg!!! Nomnomnom!!! Ook op dat pleintje hangt naast het kunst museum een mega groot tv scherm waar ze kunst filmpjes op afspelen. Er is 1 oversteek plaats waar er geen stoplichten zijn (is geen officiële maar anders moet ik omlopen :P )waar het oversteken best wel even wennen is. Auto’s die normaal van links komen komen nu van rechts. En er zitten afentoe hele jonge mensen achter het stuur… Het verkeer is zegmaar nogal wennen :). Die avond was de oudere vrouw een oerwoud aan het kappen. Halleluja wat die kan snurken!!! Gelukkig had ik oordopjes gekregen van Ricardo nou die kwamen goed van pas!

Dinsdag ben ik met de boot (Rottnest Express) naar Rottnest Island geweest. WOWWW wat was het daar mooi!!! Heldere blauwe zee en mooi landschap geweldig! Rottnest is een eiland eigenlijk gevonden door de Nederlanders. Op het eiland leven een soort ratten met kangoeroe poten, dus noemde de Nederlanders het eiland rattennest. Nou is dat voor de Australiërs iets wat moeilijk uit te spreken dus is het Rottnest geworden. Vanaf de haven waar ik startte moesten we eerst een uur door Perth varen waar we bij sommige plekken wat uitleg kregen. Nu weet ik dat je in Perth een huis kan kopen voor ongeveer 80 miljoen dollar! Altijd handig! Daarna een klein half uur op open zee en we zijn er. Bij de ticket had ik een fiets en snorkel spullen gehuurd. Dus op het eiland kreeg ik de fiets een mountainbike met 6 versnellingen waarbij 1 de zwaarste is... Duurde even voordat het kwartje viel :). Het eiland kan je vergelijken met duin gebied, heuveltje op, heuveltje af. Maar zoo mooi!!!!! Realy!! Zelf het snorkelen was mooi, mooie vissen en prachtig koraal!! Om 14.55 uur de boot weer terug naar Perth. Op de boot ontmoet ik 2 Nederlandse meiden die van een soort container schip afkwamen (zij vervoeren alles wat niet in een container past) en een weekje in Perth verblijven in plaats van gelijk naar huis te vliegen toen ze van de boot afkwamen. Onderweg naar het hostel wat boodschappen gedaan voor avond maal en ontbijt. Eigenlijk wou ik toen al aan het verslag beginnen maar dat werd uitgesteld aangezien ik met 7 Fransen (geen namen van), 2 Italianen (geen namen van), 1 Amerikaan (David) en 1 Australiër (Brent) aan de praat raak. Serieus ik dacht dat ik niet zo goed in Engels was maar die Fransen weten echt niets in het Engels! Maar ondanks dat werd het een zeer gezellige avond en terug op m’n kamer heb ik 2 nieuwe kamergenoten (Margo en de oude vrouw zijn dus weg) Kimmy uit Hong Kong en Charlotte uit Engeland.

Woensdag ben ik naar het Kings park geweest. Een enorm groot park boven op de berg dus eerst flink klauteren voordat de er bent. Maar daarna lekker zonnen, tijdschrift lezen en genieten van het uitzicht over heel Perth. Super mooi!! Savonds vroeg Charlotte of ik misschien mee uit wou met haar en een aantal vrienden. Woensdag is studenten en backpackers avond in Perth. Dus zijn de kroegen open en word er op een plein een film afgespeeld waar mensen op een zitzak gratis naar kunnen kijken. Dus ik met Charlotte en 5 jongens naar de kroeg voor een stempel en daarna weer terug naar het hostel aangezien Charlotte en ik nog moesten eten. Bij de club stond een gigantische rij! Dus kwam het idee dat Charlotte en ik wel terug konden naar het hostel voor eten en de jongens in de rij bleven aangezien die al wel gegeten hadden. Na het eten was Charlotte moe en wou eigenlijk niet meer heen, heb nog een poging gedaan om haar over te halen maar ze wou echt niet meer dus ging ik alleen weer terug naar de jongens. Waaronder Brent een jongen van de receptie, 1 uit Engeland en 2 Fransen. Wat een gezellig feestje was dat!! En wat een grote glazen hebben ze daar. Uit 1 glas daar halen wij er minstens 3 als het er geen 4 zijn! En die jongens hadden denk ik een groot gat waar alles in ging want het bier ging als warme broodjes bij hun over de tafel. Jammer genoeg sloot de club al om 1 uur :(. Maar was echt super gezellig!

Donderdag hadden alle jongens een zwaar leven/ een behoorlijke kater! Ik had er gelukkig geen last van aangezien ik niet in het hoge tempo van ze mee dronk. Die dag ben ik naar The Perth Mint geweest, oftoewel de goudfabriek. Hier smelten ze goud om naar muntstukken, kettingen, armbanden, enz. Om daar te komen nam ik de Cat Bus. De Cat Bus is een gratis bus met 4 verschillende (kleuren) lijnen die door de hele stad gaan! Super handig! Onderweg midden op straat werd mij nog een baan aan geboden maar helaas laat mijn visum dat niet toe. Bij The Perth Mint 2 toeren gedaan. De eerste ging over goud maken en het laten zien. Eerst het goud verwarmen zodat het vloeibaar wordt. Daarna word het vloeibare goud in een vorm gegoten. Alle lichten gingen uit alleen een spotje op de gids zelf zodat hij kon zien wat hij deed. Nou als goud vloeibaar is geeft het licht!!! Als het goud eenmaal in de vorm is gegoten is het heel snel al vorm vast. En word het op een soort dienblaadje gelegd en mag het een aantal minuten in het water afkoelen. Na een aantal minuten is het afgekoeld en kan je het vast houden, naja de gids dan wat hij was te bang wat wij (het publiek) ermee vandoor zouden gaan (het was een klein rechthoekig stukje wat maar een paar ton waard was) best raar… :). Tussen toer 1 en 2 even in de shop gekeken. Was niets aan zonder papa’s creditcard aangezien je voor een klein stukje goud zo groot al een 20 eurocent stuk al gouw 300 dollar betaalde! Toer 2 ging meer over het gevonden goud in Perth. Waarom de stad dus eigenlijk zo rijk is. Daar had hij ook een paar beroemde (nep) stukken goud liggen waar we na de toer mee op de foto konden! Terug weer met de Cat Bus. Dit keer gebruikte ik hem als Hop On Hop Off bus :) en nog wat mooie plekjes van Perth gezien! Onderweg naar het hostel heb ik ook nog een telefoon met een Australisch nummer gekocht. Nu heb ik dus een nieuwe ouwe Samsung uit de beging jaren van de mobiele telefoons, dat als je hem in de hoek gooit hij het waarschijnlijk nog steeds doet en ja het bestaat nog als ik een bericht typ en de C nodig heb dus 3x op de 2 moet drukken!! Die avond in het hostel kwam ik Brent weer tegen. Brent is schat ik een paar jaar ouder dan mij ong 25 en is een kunstenaar en is hier een week voor werk, want woont eigenlijk in Sydney! Hij vraagt of ik vanavond ook zin heb om film te kijken en dat lijkt me wel een leuk idee! Op de eerste verdieping van het hostel is een tv lounge waar je tv kan kijken en films. Op het moment dat we de kamer binnen lopen zijn er 2 jongens al tv aan het kijken, maar gelukkig hadden ze zin om mee te kijken. Brents laptop is net een videotheek welke film staat er niet op!? Met ze 4e een leuke film uitgekozenen tijdens het kijken druppelen de andere backpackers ook binnen. Toen de film af was ging de deur van de kamer op slot en ik te bed want voor de volgende dag stond er voor mij een tour geboekt!

Vrijdag had ik een tour geboekt bij Pinnacletours. Met de tour gingen we naar een wildlife park, kreeften fabriek, Pinnacle woestijn, de woestijn door met de bus (4-weel drive) en zand borden! In de bus zaten allemaal chinezen, japanners of ergens uit die buurt vandaan. Maar 1 oude meneer die er westers/Australisch uitzag. Bleek het een Nederlander te zijn! Aangezien we allebei alleen waren gingen we naast elkaar zitten. Joop was de naam en hij is 69 jaar oud. Nog helemaal tiptop inorde geen vrouw of kinderen met pensioen maar vliegt nog de hele wereld over voor een bedrijf dat bloed levert of kunst aderen, kunst lenzen, enz. Joop werd een aantal dagen geleden gebeld door het bedrijf of hij diezelfde avond nog naar Perth wou vliegen om iets te bezorgen. Zijn baas laat hem er dan een aantal dagen op zijn kosten verblijven en betaald zijn vlucht. Zo vliegt Joop de hele wereld over! Bij het wildlife park aangekomen (eigenlijk een dierentuin met Australische dieren) krijgen we een gids. Die brengt ons eerst naar de kangoeroes. We mogen het hok in!! De dieren voeren en aaien!!! Geweldig!! Daarna door naar de Wombat die zat bij z’n verzorger op schoot en mochtenwe ernaast gaan zitten en z’n pootjes aanraken. Daarna door naar de koala’s!! Er was er een die we mochten aanraken. Wat voelen die zacht aan! De rest zat schattig in de bomen te slapen dus konden we mooi mee op de foto! Daarna weer door in de bus naar de kreeften! Daar kregen we een rondleiding over het proces vangen tot op je bord! Daarna een goede lunch zat bij de trip in. Toen door naar de Pinnacle woestijn. Joop en ik konden niet verzinnen wat het nou moest zijn en wat het in het Nederlands moest zijn. Toen we er waren kwamen we er eindelijk achter Pinnacle zijn een soort grote stenen in de woestijn. Heel mooi! Er stond echt een groot deel vol met die stenen! Onderweg ernaartoe liep onze chauffeur nogal door. Joop en ik konden het tempo aardig volgen alleen de rest niet! Die kwamen half hijgend aan en Joop zei grappend vast de eerste keer voor hem dat hij er is zal ik vragen of er naar uitkijkt om de Pinnacle voor het eerst te zien?! Daarna door naar de woestijn tussendoor nog een tussen stop bij een mini windmolen park (er stonden een stuk of 10 windmolens). Dat vonden alle Japanners, Chinezen en de rest zeer interessant, Joop en ik waren weer even in Nederland! Daarna door naar de woestijn met wit zand!!! Daar met de bus doorheen gereden, tja als je Aboet bent gewent was dit wel even wat rustiger. Joop en ik zaten achterin maar konden makkelijk op onze stoel blijven zitten… ;) Maar evengoed wel van een steile helling naar beneden en met een bus door de woestijn heen was wel gaaf! Op het einde in de woestijn nog zand borden. Dat houd in met een soort skatebord zonder wielen van de berg afglijden. Super GAAF!!! Daarna weer naar huis. De chauffeur had me weer keurig bij het hostel afgezet! Ondertussen kan ik zo veel mensen in het hostel dat de vraag is: ''heei hoe was jou dag?'' een aantal keer voorkomt!

Zaterdag ben ik naar Fremental geweest. Ongeveer een kwartiertje met de metro en dan ben je volgens de Australiërs op het mooiste strand van de wereld. Nou kan natuurlijk niet want het mooiste strand van de wereld ligt in Julianadorp!! Maar het kwam er dicht bij in de buurt! ;) daar wat gezwommen (water was no wel best fris) maar wel lekker en lekker liggen zonnen! In de avond had ik afgesproken met Elaine (het Duitse meisje uit Singapore) zij is nu ook in Perth! Opzoek naar een cafétje om wat te drinken komen we langs een restaurantje waar ze bijna alleen maar chocola op het menu hebben staan! Dat konden we dus niet weerstaan. Een heerlijke en gezonde fruit smoothie naast een chocolade fondue geweldig!!!!

Zondag vlieg ik naar Darwin eens kijken wat daar te beleven valt!

Xx

  • 24 November 2013 - 09:59

    Jeanet:

    Hoi Ingrid,

    Gister je moeder en zus gesproken en ook de foto's bij dit verslag gezien (op mobiel)! Ziet er goed uit! Zie weer uit naar je volgend verslag, reuze leuk! Have Fun! groetjes Jeanet ( PS een oudere dame is voor mij nog geen 40 hoor).

  • 24 November 2013 - 10:22

    Tineke:

    Wow Ingrid..

    Ben er even helemaal stil van.
    Wat een geweldig, mooi en uitgebreid verslag.

  • 24 November 2013 - 11:00

    Mama:

    Jeetje wat weer een leuk verslag, je geniet volop, doe je goed en veel plezier in Darwin.
    wij hadden papa's motorclub te eten... en dat was ook weer zeer gezellig en nu gaan we ontbijten!
    o,ja ook leuke foto's xxx liefs mama

  • 24 November 2013 - 11:07

    Ageeth:

    Erg leuk verslag Ingrid, en wat een mooie foto s. (En ik ben blij dat je de enter knop hebt gevonden... )
    Ik heb het gevoel dat je je draai er al aardig hebt gevonden. Zulk heerlijk weer ook, echt genieten.
    Veel plezier weer een Tot de volgende keer.

  • 24 November 2013 - 12:16

    Wout:

    Hallo Ingrid,
    Wat een geweldig verslag Judith kan er wat van maar jij bent net zo goed wat een belevenissen weer dat zandborden lijkt mij ook wel leuk en dan dat snorkelen.
    Moet je in de zee niet bang zijn voor haaien of zitten die daar niet.
    Nou ik kijk al weer uit naar je volgende verslag van uit Darwin.

    Groeten van Wouter Kabouter

  • 24 November 2013 - 12:47

    Mark :

    He Ingrid,

    Leuk om je verslagen te lezen! Je schrijft zelfs bijna net zo veel als dat je praat ;)!
    Veel plezier nog en we zien je volgende verslag wel weer verschijnen!

    Gr. Judith en Mark

  • 24 November 2013 - 17:31

    Elisa:

    Hee meis,
    Jaloersssssss! Hier is het koud en nat.. bleh, de handschoenen weer uit de kast gehaald.
    Maar ja we stoppen ons weer vol met pepernoten en gevulde speculaas, ha ha.. wel jammer dat je er niet bij bent, vrijdagochtend heeft een ander gevoel gekregen, boehoe.
    Maar wat een avonturen en er gebeurt ook zoveel. Echt leuk joh.
    Wij gaan een pannetje soep opzetten en ons voetjes warmen aan de haard.
    Tot gauw en have fun.
    Xxx Elis.

  • 24 November 2013 - 18:37

    Gerda Boekel:

    Hoi Ingrid,

    Wat een geweldig verslag! En wat leuk om te lezen dat je zo geniet.
    Blij dat je Julianadorp ook nog waardeert na al dat moois!!

    Dikke knuffel,
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 21065

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: