Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ingrid Romar - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 December 2013 | Australië, Darwin

Zondag middag kwam ik na een goede vlucht aan in Darwin. Deze keer zat ik bij het raam!!! Wel in een wat anders vliegtuig dan dat ik de afgelopen tijd gewend ben, er zaten namelijk geen tvtjes in het vliegtuig. Huu??!?!?!!! Maar heb het goed overleefd :D. Door een shuttle bus afgezet in bij m’n hostel. Best grappig zoon shuttle bus een klein busje waar ong 20 man in kan, karretje erachter voor de koffers en zo rijd hij de hele stad door. Bij het hostel dacht ik even ‘’waar ben ik nou weer beland!?’’. Een knal roze huisje beetje ouwerwets (lelijk) groen kleurig gebouw erachter. Maar oke gewoon inchecken en hopen dat het er binnen beter uit ziet. En gelukkig was dat zo! Binnen zag het er simpel maar netjes uit. Kreeg kamer D4 rechtdoor de trap op en ik was er. De sloten hebben ze net als het verkeer omgedraaid. Sleutel moet er ondersteboven in en rechtsom is open en linksom is op slot! Maar net als het verkeer het went. Op de kamer staan 3 stapelbedden waarvan er 2 bedden bezet zijn. Dit keer geen bedden nummers dus mag gaan liggen waar ik wil. Een meisje op de kamer is aanwezig Claire. Die dag is er een alarm afgegaan voor een orkaan. Orkaan Alessia! Ja hoor ben er net en het valt om de haverklap met bakken uit de hemel en moet nog boodschappen doen! Mocht van Claire een regenjas lenen nou maar goed ook want m’n broekje was helemaal doorweekt. Maar boodschappen waren binnen! Snel even douchen dacht ik… De douche is hier gemaakt voor kleine mensen, niets mis mee alleen als ik m’n haren wil wassen moet ik er half limbo dansend onderstaan. Niet echt comfortabel ofzo. Daarna werden we vanwege de orkaan allemaal verplaatst naar de onderste verdieping van het hostel. Voorzorgmaatregelen noemen ze dat. Ook best. Op de kamer was een 2persons bed (voor Claire) en een 1persons bed (voor mij) er werd een matras neer gelegd voor nummer 3. Nummer 3 is niet komen opdagen... Waar die is geweest weet ik ook niet maar haar spullen waren de volgende dag wel weg. De nacht was behoorlijk koud. Voor de duidelijkheid Claire houd van standje diepvries en slaapt in (komt overeen met/lijk op) een ski kostuum, Ingrid sliep in een hempje en kort broekje niet echt geschikt voor standje diepvries… halverwege de nacht hem er maar eraf gehaald en rond de 24 graden gezet. Beter!!

Maandag vandaag maar eens Darwin verkennen. Echt een stad kan je het niet noemen het zijn meer 6 straten aan elkaar en dat geheel hebben ze Darwin genoemd. Het is een beetje bewolkt maar warm!!! 30+ zeker! Voor de rest is er niet veel te beleven in Darwin in plaats van tripjes maken naar natuur parken enzo. Dus de eerste maar geboekt naar het Kakadu National Park voor morgen. In het hostel is geen wifi alleen 2 vaste computers waarmee je contact kan maken met de wereld om je heen. In de stad verder heb je wel wifi alleen moet je overal een wachtwoord voor invullen. Dat word dus de hele week hopeloos wifi loos zijn! In het hostel slapen meer mannen van alle leeftijden (nouja van 40 tot 80 ongeveer) zij zijn hier allemaal voor werk. Rond 6e voor mijzelf een fantastisch avondmaal gemaakt! Bloemkool! Jaa mensen met aardappels! Had er zondag wel 4 gekocht. Aan eentje had ik meer dan genoeg maar voor de zekerheid toch 2 klaar gemaakt (niet dat ze gaar te krijgen zijn hier… maar goed). Daarna door naar de Hunger Games in de plaatselijke bioscoop. Achteraf kon ik het me ergens herinneren van Judith maar ze hebben geen pauzes hier. Op tv om de haverklap 5 reclames en dan gaan ze weer verder maar in de bioscoop geen. Moest het dus doen zonder popcorn. De bioscoop lijkt een beetje op die van Den Helder. Groote zalen en maar 10 stoelen bezet. Jaa zelfs voor deze nieuwe film weinig medekijkers. Daarna snel te bed wekkertje om half 6 am staan voor trip! Claire was weer vertrokken had de hele kamer voor mij alleen dus ook de afstandsbediening van de airco :).

Dinsdag werd ik om 6 am opgehaald bij een hostel 5 minuten lopen vanaf mijn hostel (daar was het boeken 50 dollar goed koper dus daar heb ik 5 minuten lopen wel voor over). Daar werd ik opgehaald door een grote bus en naar een verzamel punt gebracht waar we gesplitst werden over 2 bussen (elke bus had een verschillende tour). In de bus kreeg ik een chauffeur/gids die meer woorden in een uur kon proppen dan ik (geloof dat hij op 4000 toeren zat) en wanneer hij zijn mond open deed hem ook niet meer dicht kreeg. Ja het bestaat echt!!! Hij heeft mij verslagen :(. Maar wel leuk en gezellig hij wist veel te vertellen over Darwin en omgeving. Zo wist hij te vertellen dat er eens in de 40 jaar hier een grote kans bestaat op orkanen. En de laatste 2 waren in 1971 en 1974 dusja we zitten in de gevaren jaren! Alles wat we gingen doen lag in het Kakadu National Park daar waar zoon 150.000 krokodillen leven. En we over water gingen waar laats een man was opgegeten door een krokodil na iets teveel alcohol (waarschijnlijk) te hebben gedronken. Tja helemaal zeker zijn ze er niet van aangezien ze het hem niet meer kunnen vragen ;) . Onze eerst stop was bij een benzine station waar we koffie en thee konden drinken. Maar ook Jack en Jill konden voeren. 2 stieren! was daarna door naar Nourlangie. Een gebergte (daar speelt ook een stukje van Crocodile Dundee zich af). Eerst een stukje op pad met de gids die ons vertelde over de muur tekeningen die de Aboriginals hadden gemaakt. Zo was er ooit een gemeen en slecht opperhoofd van een stam. Dus verbrandde de stam hem levend. Maar tijdens het verbranden is het gemene opperhoofd ontsnapt en sprong hij het water in. Maar als je verbrand krijg je blaren, dus zijn hele huid zat onder de blaren. Dus dachten de mensen dat hij in een krokodil was veranderd. Het gaat nu dus zo dat elk kind hier denkt dat als je slecht en gemeen bent je in een krokodil veranderd. Geweldig!!! Daarna mochten we voor 45 minuten ons zelf vermaken je kon terug naar de bus, wat wandelingetjes maken maar ook naar een uitzicht punt. Daar dus naartoe gegaan! Nu snapte ik waarom iedereen z’n berg beklim schoenen had aangetrokken en ze raar naar mijn slippertjes keken. Het pad naar het uitzicht punt was niet echt een gewoon trappetje, eerder een beetje van je steentje hier steentje daar en klimmen maar! Maar met mijn slippertjes loop ik met gemak de avond vierdaagse dus klom ik ook met gemak naar het uitzicht punt toe. WAUW!! Mooi!!!! In de dus zaten ook veel oudjes (60jaar ofzo) en die redden het ook dus zoo moeilijk was het nou ook weer niet. Op het uitzicht punt hadden we een mooi uitzicht op de berg en geweldig uitzicht over het Kakadu National Park!! Daarna door naar de Yellow Water voor een Billabong Cruise. Onderweg vertelde de gids nog een aantal mooie verhaaltjes over krokodillen die je niet voor het slapen gaan wilt horen! Overleefd een Duits meisje wel een vloedgolf in bali (of ergens anders) had overleefd en vervolgens word ze 2 weken later in Darwin opgegeten door een krokodil… Bij de Yellow Water aangekomen was het water niet zo geel het was eerder bruin! Maar wel krokodillen gespot!! En alle andere vogels! We zijn heel wat bijzondere vogels tegengekomen volgens onze 2 gidsen. Zelfs de vogel die op water kan lopen! (Volgens een van de gidsen de jezus onder de vogels!) Daarna door naar Warradjan Cultuur centrum, veel geschiedenis over de Aboriginals. Niet zo heel boeiend maar ze hadden er wel IJS!!! Nomnomnom!! Toen weer terug naar het benzine station waar ik overgeplaatst werd in een andere bus. Je kon de tour ook voor meerde dagen doen dan bleef je in het park slapen (in een hotel) en ging je de dag erna nog meer van het park bekijken. In de nieuwe bus was ik blij dat ik m’n IPod had mee genomen aangezien de bus nodig een onderhoudsbeurtje kon gebruiken/wat olie overal tussen. Je hoorde werkelijk alles van gasgeven tot remmen alles piepte en kraakte. Maar ben veilig weer thuis gekomen! Rond 8pm!

Woensdag en donderdag waren niet zulke intensieve dagen heb lekker geshopt beetje rondgelopen in de 6 straten van Darwin en bij een strandje liggen zonnen en zwemmen. Het is speciaal voor de toeristen is afgezet voor krokodillen anders kan je beter niet gaan zwemmen. Wel grappig heel Darwin verandert in kerstsfeer waar kan je geen kerst spulletjes kopen op het moment!

Vrijdag stond er weet een tour op de planning. Dit keer naar Litchfield. Een soort zelfde bus als de shuttle bus kwam me ophalen. In de bus kwam ik naast (Duitser) Marco te zitten. Onderweg nog meer mensen opgehaald waaronder een broer en zus uit Ierland Emily en Andrew en 4 Nederlandse meiden Bo, Sharina, Charlie en Britt. Nou dat heeft de buschauffeur geweten 5 Nederlandse meiden in een bus. Bij alle andere tours zat ik meer met Chinezen, Japanners enz in de dus, alleen praten die niet zoveel. Onderweg dus veel lol en gekibbel en onze eerste stop was bij Jumping Crocks. Busje van de weg al op een hobbelig paatje naar de Adelaide River. De man die ons ging rond varen kwam zelf (figuurlijk) uit z’n boom hut vandaan. Op blote voeten, overhemd waar kropjes van miste dus maar met tyraps vast gemaakt, was beurt voor kleding kon ook geen kwaad en de baard van sinterklaas! Maar ondank dat wil hij heel veel te vertellen over krokodillen. Zo is het geheugen van een krokodil nog kleiner dan die van een goudvis… Hij onthoud echt niets. Krokodillen kunnen hun ogen niet bewegen, ongeveer 3 uur onder water leven en ze zijn nooit ziek! Eerst even een stukje varen anders gingen de krokodillen zitten bij de (soort van/moest lijken op) een haven. Hoe dom ze ook zijn als ze ergens eten vinden blijven ze daar ook. Boot tegen de kant aan gezet hengel te water beetje op het water slaan en jahoor de krokodillen kwamen van alle kanten. Nu moest er nog eentje bijten. En gelukkig een mannelijke krokodil wou bijten. Wat kunnen die springen! Gaaf!! We mochten onze handen niet buiten boord steken nou dat wou je ook niet! Door naar de andere kant dit keer kwam er een vrouwtje op af. En zoals gewoonlijk zijn vrouwen beter! De mannelijke krokodil deed er best wel heel lang over om het stukje vlees los te krijgen van de hengel (pas na zoon 10x happen) het vrouwtje deed het in 1 keer! Springen, bijten, hebbes en er snel vandoor gaan! :) nadat we de krokodillen gevoerd hadden nog even de roofvogeltjes voeren…. En weer terug naar het busje. Door naar de watervallen! Bij de eerste watervallen mochten we helaas niet zwemmen maar hadden we een lunch. Onze chauffeur had alles ingekocht. Vlees zalm, wraps, salade, tomaten en pasta we moesten het alleen nog even zelf in elkaar flansen. T was een hele goede lunch! Onderweg naar de waterval gestopt bij een mango boer. Lekker dat ze waren!!! 3 meegenomen dus had een goed toetje! Daarna door naar de watervallen waar we wel mochten zwemmen. Heerlijk!!! Het was erg warm dus een verfrissende duik konden we wel gebruiken! Daarna wel 3 km gelopen langs meerdere watervalletjes en zwem plaatsen. Onderweg nog iets gedaan wat achteraf niet mocht. Op een bordje bij de watervallen stond een mannetje in duik houding op een berg en een rooie streep erdoorheen. Dus wij dachten alleen duiken/bommetje vanaf de rode lijn! Bleek het dit keer wel de zelfde betekenis te hebben als in Nederland: verboden te duiken…. Tja wisten wij veel :). Ondanks dat was het echt super gezellig! Daarna door naar een parkje voor zonsondergang met grote garnalen en champagne!!! Je had 2 verschillende tours die op 1 ding na hetzelfde deden. En dat was of een slang vast houden of zonsondergang met champagne. Keuze was snel gemaakt. Het was maar goed dat de chauffeur goed had ingeslagen denk dat er in totaal 4 of 5 flessen doorheen zijn gegaan! :) (we waren ongeveer met 19 man). Daarna werden we weer terug gebracht naar ons hostel. Met de meiden en jongens waarmee ik de hele dag ben omgegaan hadden we afgesproken om die avond weer af te speken, drank mee nemen en ergens wat gaan drinken. Om 10 pm met ze alle verzamelen en zijn we door gegaan naar het park om de picknick tafel met ze alle tot laat gezeten en daarna nog even door naar een club. Het was een zeer geslaagde dag!

Zaterdag inpak dag! Alles wat gewassen moest worden gewassen, koffer ingepakt. Klaarmaken voor vertrek naar Alice Springs! Savonds zijn we weer met ze alle uit geweest alleen dit keer zonder Marco die vloog die avond weer terug naar Duitsland.

In Darwin is het ongeveer de hele tijd rond de 30 graden ook snachts. En in Alice Springs 5 a 10 graden warmer volgens het weerbericht. We zullen het zien!

xx

  • 01 December 2013 - 09:09

    Mama:

    Jeetje Ingrid wat weer een gezellig verslag,leuk hoor. Vandaag gaat Suzan een week naar Dordrecht haar hotel week, gisteren de laatste dahlia's gerooid en as donderdag gaan wij naar haar een nachtje logeren bij Sins-Hotel samen met Judith en Mark. verder is iedereen in Nederland volop bezig met Sinterklaas.
    Goede vlucht en tot laterrrrrrrr.

  • 01 December 2013 - 11:05

    Wouter Zwijnenberg:

    Hallo Ingrid Geweldig wat een verslag en wat lang nou je beleefd heel wat avonturen als ik dit lees
    bij ons gaat alles zijn gewone gangetje.
    Heb vrijdagavond wel genoten van onze FC Twente
    Maar was dat niet gevaarlijk met die crocodillen zo dicht bij .
    Pas maar op met dat duiken van de rotsen want als ik van de zomer op de camping kom wil ik toch wel de verhalen en foto,s kunnen zien.
    Nou ik kijk al weer uit naar je volgende avontuur het is net een boek.

    Gr Wouter kabouter

  • 01 December 2013 - 11:38

    Ageeth:

    Hey Ingrid, wat een belevenissen zeg, het is alsof ik over je schouder mee kan kijken zo echt geschreven, top.
    Denk je dat we je nog spreken via skype komende vrijdag als er bij opa en oma gaan Sinterklazen? Ik hoop het wel dan ben je er toch een beetje bij. Heb je je chocolade letter al op, die je van opa en oma mee had gekregen, ik denk het wel want anders zou hij al gesmolten zijn met die warme in Australië.
    Tot ziens of tot het volgende verslag. X

  • 01 December 2013 - 13:43

    Mark En Judith:

    Super leuk weer In! Wij zijn ook weer wakker! Hadden gister een kampioens feestje van een Belgisch tractorpulling team en waren 6 am weer thuis! Ik (Juud) was de bob dus ik heb het nu niet zo zwaar;)
    Heel veel plezier in Alice Springs!! Ben benieuwd naar je verhalen!!

    Groetjes Mark en Judith

  • 01 December 2013 - 17:39

    Tineke:

    Hoi Ingrid
    Ademloos heb ik jou verslag gelezen, wat heb je veel gezien en beleefd, ik kijk al uit naar het volgende verslag heel veel plezier en tot het volgende verslag

  • 01 December 2013 - 21:06

    Gerda Boekel:

    Wat een fantastisch verhaal Ingrid! Lekker temperatuurtje bij jou. Geweldig om al jouw belevenissen te lezen. En dat iemand nog meer kletst dan dat jij dat kan????? Dan had hij vast een pilletje op...
    Heel veel plezier en tot je volgende verhaal.
    Groetjes van alle Boekeltjes

  • 02 December 2013 - 12:32

    2 Decmber 2013 11.15 ]Door;Deo Romar:


    Het is Maandag morgen en heb je verslag voor de tweede keer gelezen.Er staat zoveel in wat

    je hebt beleefd en mee gemaakt dus moest ik het nog eens lezen....

    Ik wist niet dat je zulke verhalen kon schrijven ,maar ga zo door.

    Prettige vakantie verder en als je zin hebt Vrijdag vieren we Sinterklaas.

    Als je afkokers wil hebben kom maar naar de Wierbalg.Groetjes van Oma en Opa.




  • 02 December 2013 - 13:29

    Cynt:

    Ik denk dat een ieder die dit leest, helemaal mee gaat in jou avonturen, ik in ieder geval wel!

    Heerlijk weer, veel ontmoetingen met hier en daar een feestje daar is niks mis mee!

    Veel plezier in Alice Springs!

    Groetjes Cynthia

  • 14 December 2013 - 22:08

    Tineke & Piet Meeuwsen Druten:

    Hoi Ingrid
    We hebben van je moeder doorgekregen dat ook jij aan het rondreizen bent
    dus heb ik jou verslag ook alweer gelezen.
    wat geweldig wat je allemaal ziet en doet
    we blijven je volgen.
    Ingrid je moet wel 2 jaar terug gaan,
    dat wij bij jullie op de camping zijn geweest.
    Gr.Piet & Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Ingrid

Actief sinds 31 Okt. 2013
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 21061

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Mijn Wereldreis Thailand

04 Maart 2014 - 02 April 2014

Mijn Wereldreis Nieuw Zeeland

15 November 2013 - 04 Maart 2014

Mijn Wereldreis Australië

11 November 2013 - 15 November 2013

Mijn Wereldreis Singapore

Landen bezocht: